آینده قیمت طلا در روز جمعه مشخص خواهد شد.

قرار است در روز جمعه، داده های مربوط به تورم ایالت متحده آمریکا منتشر شود که بر آینده قیمت طلا تاثیر بسیاری دارد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نگارش این خبر ۱۷۸۲ دلار می‌باشد که کمتر از یک دلار کاهش را در روز نشان می دهد. قیمت طلا از ابتدای این هفته تغییر زیادی نشان نداده و در محدوده‌ی ۱۷۸۰ دلار نوسان کرده است.

در روز جمعه، قرار است داده های مربوط به تورم ایالت متحده منتشر شود که می‌تواند جهت قیمت طلا را مشخص کند. اقتصاد دانان پیش بینی میکنند تورم ایالت متحده ۰.۷ درصد افزایش یابد که اگر این درست باشد نرخ تورم فعلی سالانه به ۶.۸ درصد خواهد رسید.

با این حال،طی ماه های گذشته،به طور کلی داده های تورم ایالت متحده میزان بالاتری از پیش بینی اقتصاد دانان نشان دادند. برای مثال آخرین داده ها که ماه گذشته منتشر شد تورم ۶.۲ درصدی را نشان داد در حالی که اقتصاد دانان پیش بینی کرده بودند تورم از ۵.۳ به ۵.۸ افزایش خواهد یافت.

حال اگر پیش بینی اقتصاد دانان برای داده های این ماه درست باشد به این معنی است که ایالت متحده یکی از شدیدترین تورم های خود را تجربه خواهد کرد که بالاترین سطح در ۴۰ سال گذشته است و اگر این گونه باشد بدون شک میتوان گفت این داده ها بر روی سیاست های مالی فدرال رزرو تاثیر خواهد گذاشت.

در این شرایط سیاست های قبلی فدرال رزرو برای بهبود اقتصاد و اشتغال زیر سوال خواهد رفت چرا که فدرال رزرو برای رسیدن به هدف تورم ۲ درصدی باید تغییرات وسیعی بر سیاست های مالی خود ایجاد کرده و نرخ بهره را افزایش دهد. فدرال رزرو برای ایجاد تعادل هیچ واکنش تهاجمی انجام نخواهد داد و تلاش می‌کند تا قدم به قدم به سمت کاهش تورم و بهبود اقتصاد پیش رود.

از آنجا که این کار سال ها به طول خواهد انجامید قیمت طلا می تواند یک روند صعودی را به خود بگیرد و بار دیگر به بالای سطح کلیدی ۱۸۰۰ دلار افزایش یابد.