به گزارش موبوایران، دوکاتی به وعده خود عمل نموده و از نسخه تولید انبوه کانسپت DesertX رونمایی کرد. این نسخه تا حد زیادی به مدل مفهومی وفادار باقی مانده و از نظر ظاهری شباهت فراوانی به آن دارد، اما از نظر فنی بروزآوریهایی صورت گرفته تا لذت بیشتری را به ارمغان بیاورد.
موتورسیکلت دوکاتی DesertX ظاهری مشابه با مدلهای مسابقهای حاضر در رقابتهای پاریس داکار در دهه ۸۰ میلادی دارد. برخی المانهای این موتورسیکلت آفرودی، در واقع تعبیری جدید از المانهای قدیمی هستند که از جمله مهمترین آنها باید به چراغهای اصلی دوقلو اشاره کنیم.
محصول جدید دوکاتی روی رینگهای ۲۱ و ۱۸ اینچی (به ترتیب در جلو و عقب) حرکت میکند. این رینگها با تایرهای پیرلی اسکورپیون رالی STR احاطه شدهاند.
نیروبخش دوکاتی DesertX یک موتور دو سیلندر با حجم ۹۳۷ سی سی است. این موتور که نسخه تکامل یافتهتر از موتور Testastretta بوده و قبلا در مدل Multistrada V2 به کار گرفته شده است، ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۹۲ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی تولیدی هم از طریق گیربکس ۶ سرعته به چرخ منتقل میشود.
دوکاتی دو حالت راندن جدید را در DesertX معرفی کرده که عبارتند از Enduro و Rally. حالت Enduro برای افراد تازهکار و کمتجربه طراحی شده و با انتخاب آن سیستمهای الکترونیکی قدرت موتور را کاهش میدهند. اما حالت Rally عملکرد کاملا برعکسی داشته و میزان دخالت سیستمهای الکترونیکی را به حداقل میرساند. این حالت برای موتورسواران حرفهای و کسانی که دوست دارند از حضور در مسیرهای آفرود نهایت لذت را ببرند، طراحی شده است.
بد نیست اشاره کنیم هر چند دوکاتی بیشتر به خاطر تولید موتورسیکلتهای خیابانی و مسابقهای شهرت دارد، اما در زمینه ساخت سیستم تعلیق برای مدلهای آفرود نیز از تجربه بالایی برخوردار است. این شرکت ایتالیایی DesertX را در جلو به دوشاخه Kayaba با امکان رفت و برگشت ۹ اینچ تجهیز کرده، در عقب هم بازوی آلومینیومی تا ۸.۶ اینچ میتواند جابجایی داشته باشد. با در نظر گرفتن ارتفاع ۱۰ اینچی از سطح زمین، باید گفت DesertX از لحاظ قابلیتهای آفرود بسیار توانمند است.
دوکاتی میگوید نشیمنگاه DesertX را با تمرکز بر راحتی طراحی کرده و امکان سفارش کیفها و محفظههای مختلفی برای آن وجود دارد. در صورت سفارش همه این آپشنها، ۱۱۳ لیتر فضا برای گذاشتن اشیا مختلف فراهم میشود.
باک این موتورسیکلت جذاب در حالت استاندارد ۵.۵ گالن (۲۰.۸ لیتر) ظرفیت دارد، ولی امکان سفارش باک کمکی با ظرفیت ۲.۱ گالن (معادل ۷.۹ لیتر) برای مشتریان میسر شده است. باک مذکور در پشت نصب شده و از طریق یک سوئیچ مجرای آن باز و بسته میشود.
برای این موتورسیکلت هیجانانگیز قیمتی برابر با ۱۶,۷۹۵ دلار تعیین شده و روند تحویل آن در آمریکا از ژوئن ۲۰۲۲ آغاز میشود.