رشد قیمت طلا به بالاترین سطح روزانه خود

قیمت طلا که طی روز های اخیر یک مسیر نزولی را پیموده بود، در روز گذشته بار دیگر قدرت گرفته و افزایش قابل توجهی را از خود نشان داد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، در روز گذشته نتیجه جلسه دو روزه فدرال رزرو مشخص شد و این بانک سیاست های مالی خود برای آینده را مشخص کرد که از نظر سرمایه گذاران چندان تهاجمی تلقی نشده و قیمت طلا توانست رشد خوبی را تجربه کند.

هم اکنون در لحظه ی نگارش این خبر هر اونس طلای جهانی در بازار ۱۷۸۵ دلار در حال معامله است که بالاترین قیمت طلا طی چند روز اخیر به شمار می رود. با مشخص شدن سیاست های مالی فدرال رزرو معامله گران بار دیگر وارد بازار شدند و قیمت طلا را افزایش دادند.

فدرال رزرو ایالات متحده مطابق انتظار نرخ بهره خود را در عدد ۰.۲۵٪ ثابت نگه داشت و مقامات فدرال رزرو تورم را در انتهای سال جاری ۵.۳ درصد پیش بینی می کنند. همچنین پیش بینی نرخ تورم برای سال ۲۰۲۲ عدد ۲.۶ درصد و برای سال ۲۰۲۳ عدد ۲.۳ درصد می باشد.

ده عضو فدرال رزرو پیش بینی سه مرحله افزایش نرخ بهره برای سال آینده دارند و پنج عضو تنها دو مرحله افزایش نرخ بهره را در ۲۰۲۲ متصور هستند. افزایش نرخ بهره می تواند بیشترین تاثیر را بر روی بازار های مختلف و به خصوص بازار طلا داشته باشد و قیمت آن را کاهش دهد.

فدرال رزرو همچنین تاکید داشت که سطوح تورم به دلیل پاندمی کووید ۱۹ و مشکلات زنجیره تأمین افزایش یافته است که انتظار می رود گذرا باشد. آنها همچنین اشاره کردند که ریسک هایی مانند سویه های جدید ویروس کرونا هنوز متوجه اقتصاد می باشد و می تواند سرعت رشد آن را کاهش دهد.

فدرال رزرو اظهار داشت که در ارزیابی سیاست های پولی به نظارت بر اطلاعات دریافتی برای چشم انداز اقتصادی ادامه خواهند داد و در صورتی که ریسک هایی مانع اهداف شوند آماده تنظیم جایگاه سیاست های پولی هستند.