وزیر آموزش و پرورش: بحث رتبهبندی معلمان را با جدیت پیگیری میکنیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما باید با جدیت تمام بحث رتبهبندی معلمان را پیگیری کنیم و اگر فرهنگیان در این خصوص ابهامی دارند با نمایندگان مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر کنند.
به گزارش سایت طلا، «یوسف نوری» روز پنجشنبه در اولین سفر رسمی استانی خود در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری افزود: در این شرایط اگر تعدادی افراد در قالب تشکلهایی بیایند خدای نکرده موج سواری کنند و از احساسات پاک معلمان ما استفاده کنند خوب نیست.
وی با بیان اینکه معلمان ما محترم، زاهد، ساده زیست و قانع هستند، گفت: معلم ما بالاترین کار مفید را دارد معلم ما در ایام کرونا از تبلت و خانه خودش برای تدریس دانش آموزان استفاده کرد که دانش آموزش جا نمانند و این کار قابل احترام و ستایش است.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در بحث کرونا کارکنان علوم پزشکی و معلمان خیلی زحمت کشیدند، افزود: الان که مدارس بازگشایی شده بچه ها را قانع کنید در مدارس حضور یابند، دانش آموزان دچار آثار ناگوار و پیامدهای پس از سانحه می شوند الان کارکنان ادارات کل باید بخش های مشاوره، مددکاری و روانشناسی را فعال کنند تا بچه ها را برای تطیبق با وضع جدید کمک کنند.
وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش را قاعده نظام می دانند چون آموزش پرورش مهمترین کانون تربیت نیروی انسانی است و توفیق همه کشورها در سایه نیروی انسانی است.
شورای آموزش و پرورش جای مردمی سازی این نهاد است
نوری در ادامه با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش جای مردمی سازی آموزش و پرورش است، گفت: این شورا از سال ۱۳۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرد در آن زمان قرار بر این بود براساس قانون بیاید تمرکززدایی کند چون هم در استان هم در شهرستان و هم در منطقه حضور داشت.
وی با اعلام اینکه تا زمانی که این تمرکز زدایی اتفاق نیفتد ما نمی توانیم سازگار با محیط برنامه ریزی داشته باشیم، افزود: آموزش و پرورش امکانات خوبی در بحث مالی دارد تمام اعتبارات این سازمان خارج از شمول است که هر جور خواستیم هزینه کنیم چون اختیارش با ما است.
وزیر آموزش و پرورش، همچنین بر استفاده درست از مراکز آموزشی تاکید کرد و گفت: ما باید از فضاهایی که در اختیار داریم بهره برداری درست و بهتری داشته باشیم و برای ایجاد درآمد آنها را تبدیل به احسن کنیم.
دانش آموزان را با فضای جامعه بیشتر آشنا کنیم
وی در ادامه از حضور تمام وقت دانش آموزان در فضای کلاس و مدرسه انتقاد کرد و گفت: ما باید به منظور اجرای عدالت تربیتی، دانش آموزان را با فضای واحدهای تولیدی و صنعتی و اجتماعی جامعه بیشتر آشنا کنیم.
نوری گفت: ما باید «مدرسه محوری» را جدیتر بگیریم، دستورات از بالا به پایین فایده ای ندارد اختیار مدارس را باید بیشتر کنیم و از ظرفیت های بیرونی بیشتر در راستای تعالی آموزش و پرورش و دانش آموزان استفاده کنیم.
وی در ادامه ضریب بهره برداری از مدارس استان کرمانشاه را زیاد ندانست و گفت: ضریب همبستگی سواد و یا مدرک تحصیلی دانش آموزان کرمانشاه و معلمان استان بالا است و این نشان می دهد که نیروهای خیلی قابلی دارد که باید از این ظرفیت بخوبی استفاده کرد.
وی اضافه کرد: در برخی از جاها تراکم دانش آموزان هم وضعیشتش نسبت به میانگین کشوری بد نیست و وضعیت پوشش تحصیلی هم خوب است و شاخص های اصلی سه گانه ای که ما داریم در مجموع همه جا نیاز به کار بیشتر دارد و ما برای بهبود آن در وزارتخانه کمک خواهیم کرد.
به گزارش سایت طلا، وزیر آموزش و پرورش در سفری یک روزه صبح پنجشنبه وارد کرمانشاه شد و مورد استقبال استاندار و مسوولان استانی قرار گرفت.
زیارت قبور مطهر شهدا، حضور در جلسه شورای آموزش و پرورش استان، دیدار با خانواده دانش آموزان فوت شده حادثه تصادف مینی بوس و عیادت از مصدومین این حادثه، دیدار با نماینده معلمان، مدیران، مربیان و بازنشستگان و حضور در جلسه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از جمله برنامه های وزیر در این سفر یک روزه است.
مینیبوسی که صبح چهارشنبه (۱۷آذر) تعدادی از دانش آموزان ساکن روستاهای بخش ماهیدشت را برای رساندن به مدرسه سوار کرده بود، به دلیل مه آلود بودن جاده در محور هلشی به ماهیدشت از پشت با خودرو سنگینی برخورد کرد که این حادثه به مرگ ۲ نفر از دانش آموزان انجامید و ۱۶ دانش آموز دیگر را راهی بیمارستان کرد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان، ۳۲۷ هزار دانش آموز و ۲۸ هزار فرهنگی با چهار و ۶۰۰ مدرسه دارد