در تصویر چه می بینید: اردک یا خرگوش؟

در این تست روانشناسی، در تصویر اول کدام حیوان را می بینید؟

خبر را برای من بخوان

اردک یا خرگوش

روانشناسان اغلب در مطالعات خود، از تصاویر به عنوان محرک احساسات استفاده می کنند. اما آزمونی که امروز می خواهیم با شما در میان بگذاریم، شخصیت را با دقت بیشتری بررسی می کند. این تصویر اولین بار در سال 1892 در صفحه یک

مجله آلمانی چاپ شد و هفت سال بعد، پس از تحقیقات جوزف جاسترو، محبوبیت یافت چراکه تلاش کرد ثابت کند مردم فقط با چشمان خود نمی بینند!

به تصویر بالا نگاه کنید: اول چه چیزی را دیدید، اردک یا خرگوش؟

اکثر مردم ابتدا یک اردک را می بینند، اما این مهم ترین چیز نیست. در این تست، فقط مهم است که آیا فرد می تواند به سرعت به پاسخ دیگر تغییر مسیر دهد یا خیر. اگر بتوانید به راحتی بین هر دو حیوان تفاوت قائل شوید، فرد خلاقی هستید.

اخیراً یک روانشناس دیگر ریچارد وایزمن به این تصویر علاقه مند شده و توانست ثابت کند افرادی که می توانند به سرعت بین اردک و خرگوش جابه جا شوند، خلاقیت بالایی دارند.

سهولت انتقال از یک تصویر به تصویر دیگر، دامنه خلاقیت ما را آشکار می کند. این روانشناس ادعا می کند که در لحظه تغییر، منطقه ای در مغز که مسئول تفکر خلاق است روشن می شود. جاسترو همچنین متوجه شد که حیوانی که مردم می

بینند ابتدا با وضعیت عاطفی آنها و اغلب حتی به فصلی که در آن هستند نیز مرتبط است! افراد در بهار، بیشتر یک خرگوش می بینند، در حالی که در پاییز، یک اردک!

مرحله بعدی آزمایش، یک سوال بود که از افراد خواسته شد تا حد امکان موارد استفاده یک شیء را نام ببرند، مثل، میز یا صندلی. طبق آمار، کسانی که به راحتی بین اردک و خرگوش جابه‌جا می‌شدند، به طور متوسط، پاسخ‌های بیشتر و متنوع‌ تری داشتند.

بنابراین، این آزمایش بصری ثابت می کند که ما نه تنها با چشمان خود بلکه با مغز خود نیز می بینیم؛ در نتیجه، محیط اطرافمان را منحصراً از طریق تجربه خود درک می کنیم.