نظرسنجی: تحلیلگران بار دیگر قاطعانه به صعود قیمت طلا رای دادند

پس از چند هفته اخیر شاهد این هستیم که کارشناسان در نظرسنجی این هفته پیش بینی قاطعانه تری از صعود قیمت طلا در هفته پیش رو دارند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، با وجود سیگنال فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در سال 2022، احساسات صعودی در بازار طلا در میان کارشناسان و سرمایه گذاران به شکل قابل توجهی قوی تر شده است.

با این حال برخی از تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت اما در ادامه به دلیل افزایش نرخ بهره روند آن نزولی شده و به شکل قابل توجهی دچار کاهش قیمت خواهد شد.

کریس وکیو، استراتژیست ارشد بازار در DailyFX.com می‌ گوید ضعیف‌ تر شدن دلار آمریکا و بازده واقعی اوراق قرضه به افزایش قیمت طلا کمک می‌کند. با این حال، او افزود که اگر طلا نتواند به بالای 1835 دلار برسد، او این رالی را یک فرصت فروش می‌بیند.

برخی دیگر از تحلیلگران روند صعودی طلا را پایدار تر می بینند. دارین نیوسام، رئیس Darin Newsom Analysis، گفت که علیرغم اینکه فدرال رزرو تهاجمی تر شده است، دلار آمریکا نمی تواند از بالاترین سطح خود در نوامبر افزایش یابد.

نیوسام اضافه کرد که افزایش تنش‌ های ژئوپلیتیکی بین روسیه و اوکراین می‌تواند در کوتاه‌مدت یک فضای امن برای طلا حفظ کند. وی گفت: در زمان عدم اطمینان، سرمایه گذاران دوست دارند طلا را نگه دارند.

این هفته 16 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان 11 تحلیلگر، معادل 69 درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو شدند. دو تحلیلگر معادل 13 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند و سه تحلیلگر معادل 19 درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

علاوه بر تحلیلگران، 1027 نفر از سرمایه گذاران نیز در این نظرسنجی شرکت کردند که از این تعداد، 593 نفر یا 58 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 263 یا 26 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 171 رأی دهنده یا 17 درصد بی طرف بودند.