صعود قیمت طلا در هفته گذشته، چه چیزی در انتظار بازار طلا است؟

قیمت طلا در هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت. حال تحلیلگران می گویند که این هفته برای آینده قیمت طلا بسیار کلیدی خواهد بود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، بازار طلا به خوبی به موضع تهاجمی تر فدرال رزرو در جهت انقباض واکنش نشان داد و از روز چهارشنبه حدود 40 دلار افزایش یافت. اما به گفته تحلیلگران، آنچه در ادامه اتفاق خواهد افتاد برای فلز زرد حیاتی خواهد بود.

قیمت طلا در هفته گذشته توانست از صد 1800 دلار عبور کرده و در نهایت در عدد 1799 دلار بسته شد. حال باید دید که آیا این فلز گرانبها می تواند سطوح بالای 1800 دلار را برای خود حفظ کند یا آن را از دست خواهد داد.

فدرال رزرو سیگنال هایی را صادر کرد که نشان می داد این بانک قصد دارد طی سال 2022 سه بار نرخ بهره را افزایش دهد اما بسیاری از سرمایه گذاران متقاعد نشده اند که این بانک توان انجام این کار را خواهد داشت.

در این شرایط بازار به سمت دارایی های امن مانند طلا حرکت می کند. با این حال باید توجه داشت که این افزایش قیمت طلا و حرکت معامله گران به سمت طلا می تواند تنها در کوتاه مدت اتفاق افتاده و در بلند مدت جهت حرکت طلا معکوس شود.

طلا

اتفاق دیگری که در حال افتادن است گسترش سریع و شدید سویه امیکرون ویروس کرونا می باشد که هم اکنون به بیش از 70 کشور جهان رسیده و به نظر می رسد که این سویه تبدیل به سویه غالب ویروس کرونا در جهان خواهد شد.

بسیاری از سرمایه گذاران هم اکنون فکر می کنند که بازار و اقتصاد بار دیگر در معرض خطر این ویروس قرار گرفته است و ممکن است فدرال رزرو نتواند به همان شکلی که قصد آن را دارد، سیاست های سخت گیرانه خود را به اقتصاد اعمال کند.

تمامی این موارد به اضافه تنش های ژئوپلیتیک حول محور کشور روسیه می تواند قیمت طلا را برای مدت طولانی تری بالا نگه داشته و مانع از آن شود که سرمایه گذاران به سرعت تبدیل به فروشنده فلز زرد شوند.