زمان درخشش طلا فرا رسیده است

با افزایش قیمت طلا در هفته گذشته احساسات مثبت در بازار به شکل قابل توجهی افزایش یافته است و بسیاری پیش بینی می کنند که قیمت طلا در آینده همچنان صعودی باشد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، پس از اعلام فدرال رزرو مبنی بر افزایش سرعت کاهش خرید دارایی های خود و رساندن آن به 30 میلیارد دلار در ماه، بازار طلا واکنش خوبی به این خبر داد و توانست پس از چند هفته به بالای سطح 1800 دلار صعود کند.

طبق اعلام فدرال رزرو این بانک علاوه بر افزایش سرعت کاهش خرید دارایی های خود، قصد دارد در سه مرحله نرخ بهره را در سال آینده افزایش دهد. همچنین در زمان بندی این بانک آمده است که قصد دارد در سال های 2023 و 2024 نیز به ترتیب سه مرحله و دو مرحله افزایش نرخ بهره داشته باشد.

به گفته کارشناس بازار طلا، سوکی کوپر، بازار طلا تا پیش از جلسه فدرال رزرو با احتیاط بسیار زیادی عمل می کرد و فشار نزولی بسیار زیادی بر روی طلا وجود داشت اما با مشخص شدن سیاست های فدرال رزرو برای آینده اقتصاد سرمایه گذاران بار دیگر وارد بازار شدند و شروع به خرید طلا کردند.

طلا

کوپر بر این باور است که طلا هم اکنون در حال دقت به بازدهی واقعی نسبت به دلار است. این موضوع می تواند برای طلا در میان مدت کاملا صعودی باشد اما در کوتاه مدت ریسک های نزولی را نیز در بر خواهد داشت.

وی در ادامه ابراز داشت که در حال حاضر طلا تلاش می کند تا بالا تر از مقاومت کلیدی 1800 قرار بگیرد. کوپر با توجه با کاهش ارزش دلار و قرار داشتن بازده واقعی در قلمرو منفی پیش بینی می کند که میانگین قیمت طلا در سال آینده 1774 دلار باشد.

البته باید توجه داشت که برخی از نمودار ها نشان دهنده این موضوع هستند که میانگین قیمت طلا در سه ماهه ابتدایی سال 2022 در عدد 1874 دلار قرار خواهد گرفت که به شکل قابل توجهی بالاتر از سطح کنونی قیمت طلا می باشد.