سایت خبری طلا

افشای اولین تصاویر گوشی گلکسی A83 سامسونگ

منبع: فرارو


اخیراً تصاویر رندر سه بعدی از گوشی آینده Galaxy A83 5G سامسونگ به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این دستگاه به دوربین سه گانه به روز شده با طراحی دوربین قطره آب، مانند Galaxy S22 Ultra مجهز شده است.


اخیراً تصاویر رندر سه بعدی از گوشی آینده Galaxy A83 5G سامسونگ به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد این دستگاه به دوربین سه گانه به روز شده با طراحی دوربین قطره آب، مانند Galaxy S22 Ultra مجهز شده است.

در هفته‌های اخیر، چیز‌های زیادی در مورد سری گلکسی A سامسونگ برای سال ۲۰۲۲ شنیده ایم و می‌دانیم که به احتمال زیاد مدل‌هایی همچون گلکسی A13، A33، A53 و A73 را در این سال خواهیم دید، اما اکنون گزارشی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالاً گوشی Galaxy A83 5G نیز جزو این لیست خواهد بود.

به گزارش فرارو، سال جاری میلادی، گلکسی A82 تنها در چین و هند معرفی شد، جایی که این دستگاه با نام مدل گلکسی کوانتوم ۲ ارائه شد. گلکسی A82 جانشین گلکسی A80 افسانه‌ای شد که دارای دوربین چرخشی جمع‌شونده است. گوشی Quantum 2 / A82 در آوریل ۲۰۲۱ معرفی شد، به همین دلیل اطلاعات درباره جانشین آن بسیار اندک است. با این حال، این موضوع باعث نشده است که پرویز خان طراح گرافیک مشهور، با نام مستعار Technizo Concept، مدل مفهومی خود را بر اساس اطلاعات موجود، ایجاد نکند. این گوشی در دو رنگ، یک نسخه مشکی کلاسیک و یک نسخه سبز تازه نشان داده شده است.

گلکسی A83 سامسونگ با صفحه نمایش تخت AMOLED

گوشی هوشمند Samsung A83 5G که توسط Technizo Concept طراحی شده است، ویژگی‌های واضحی از سری محبوب A و همچنین سری S پیشرفته دارد. قسمت جلویی، صفحه نمایش خوبی را نشان می‌دهد و احتمالاً این دستگاه دوباره به یک صفحه نمایش تخت بزرگ ۶.۶ اینچی، مانند گلکسی اس ۲۲ پلاس مجهز خواهد شد. به احتمال زیاد این یک صفحه نمایش Dynamic AMOLED با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.

این صفحه نمایش احتمالاً از وضوح بالای +QHD پشتیبانی می‌کند، همانطور که در مورد Quantum 2 نیز وجود دارد. این البته برخلاف پنل‌های Galaxy S21 و S21 Plus است که هر دو وضوح تصویر کاهش یافته و منجر به نمایشگر +Full HD را ارائه می‌دهند. برای سامسونگ خوب است که یک مدل مقرون به صرفه را با این وضوح صفحه نمایش بالا ارائه دهد و گلکسی A83 برای چنین برنامه‌ای مناسب به نظر می‌رسد. همچنین این احتمال وجود دارد که حسگر اثر انگشت زیر صفحه نمایش نیز در پنل این دستگاه پردازش شود.

گلکسی A83 سامسونگ با دوربین سه گانه

به نظر می‌رسد سامسونگ در سال ۲۰۲۲ تصمیم گرفته است که اکثر مدل‌های گوشی را به دوربین سلفی پانچ سوراخ در مرکز مجهز کند. بر همین اساس پرویز خان تصمیم گرفته است تا گلکسی A83 5G را با چنین نوع دوربین جلویی نیز ارائه دهد. مطابق با انتظارات است که یک سنسور تصویر ۱۰ مگاپیکسلی، دوباره برای این مدل استفاده شود. همچنین یک دوربین سه گانه با فلاش در پشت قابل مشاهده است که یک بازطراحی کامل را نشان می‌دهد. Technizo Concept دوربین طرح قطره آب را انتخاب کرده است که مشخصه مدل برتر جدید Galaxy S22 Ultra نیز خواهد بود. سامسونگ همچنین یک مدل سری A با طراحی دوربین قطره‌ای به نام گلکسی A32 در این سری خود دارد.

همچنین با تجهیز گلکسی A83 سامسونگ به چنین سیستم دوربینی، این گوشی با وجود اندازه صفحه نمایش بزرگ، نسبتاً سبک خواهد بود. علاوه بر این، این گوشی از این طریق با برادر ارزان‌تر خود، گلکسی A73 و همتایان گران‌تر آن، گلکسی اس 21 FE که در ژانویه و گلکسی اس ۲۲ که در ماه فوریه عرضه می‌شوند، تمایز کافی به دست می‌آورد.

در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد پیکربندی دوربین این تلفن همراه در دست نیست. سامسونگ، گلکسی کوانتوم ۲ را به دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ۵ مگاپیکسلی ماکرو مجهز کرده است. این بدان معناست که دوربین اصلی و دوربین زاویه فوق عریض آن با گوشی S21 یکسان هستند. اگر سامسونگ سال آینده همین استراتژی را اعمال کند، ممکن است دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی برای A83 تجدید شود. این سنسور، احتمالاً ISOCell GN5 خواهد بود که در سپتامبر معرفی شد و عملکرد فوکوس خودکار سریعتر و کیفیت تصویر بهتر در شرایط نور تاریک ارائه می‌دهد.

همچنین می‌توانید فرض کنید که اگر سامسونگ گلکسی A83 را عرضه کند، این دستگاه دارای گواهی IP67 خواهد بود که آن را در برابر گرد و غبار و آب مقاوم می‌کند. این موضوع اکنون در مورد مدل‌های ارزان‌تر سری A مانند گلکسی A52 و A72 نیز صادق است.

در گلکسی کوانتوم ۲، سامسونگ ترجیح داد از یک چیپست قدرتمند استفاده کند. پردازنده هشت هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 855+ که طبق فرآیند ۷ نانومتری ساخته شده است. این گوشی به صورت استاندارد دارای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان آن را با کارت حافظه microSD نیز افزایش داد. احتمالاً جانشین این گوشی دوباره از یک تراشه اسنپدراگون استفاده خواهد کرد و امید است که اسلات کارت حافظه microSD نیز حفظ شود. متأسفانه، این دیگر در مورد مدل‌های سری S که از امسال دیگر با کارت حافظه سازگار نیستند، صدق نمی‌کند.

مدل فعلی دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این، از شارژ بی سیم و شارژ بی سیم معکوس نیز پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد سامسونگ در سال ۲۰۲۲ حداقل پیشرفت را در زمینه شارژ سریع نشان خواهد داد؛ بنابراین مطمئناً غیرقابل تصور نیست که گزینه‌های شارژ برای Galaxy A83 نیز همان گزینه‌های فعلی باشد.

سری گلکسی A سامسونگ

سری گلکسی A برای سامسونگ بسیار مهم است. اگرچه بیشترین توجه بازاریابی و رسانه‌ها بر روی مدل‌های گران‌قیمت مانند سری گلکسی اس و مدل‌های تاشو از سری گلکسی Z متمرکز است، اما بالاترین آمار فروش این شرکت با سری A به دست می‌آید. این مدل‌ها در اروپا نیز با اشتیاق خریداری می‌شوند، به عنوان مثال، گلکسی A5x سال‌ها یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند در اروپا بوده است. مدل‌های ارزان‌تر مانند A32 نیز در بازار‌های نوظهور از جمله هند محبوبیت خاصی دارند.

با گلکسی A83، سامسونگ می‌تواند یک گوشی هوشمند میان رده قدرتمند، با صفحه نمایش بزرگ و با وضوح بالا و دوربین خوب به ارمغان بیاورد. با این حال، باید دید که آیا سامسونگ برنامه‌ای برای عرضه این مدل در سراسر جهان را دارد یا اینکه عرضه آن به چین و هند محدود می‌شود، همانطور که در مورد A82 / Quantum 2 صدق می‌کند.