عجیب ترین ترفندهای روانشناسی که هیچکس به شما نمی گوید

روانشناسی علاوه بر این که یک علم درمانگر است به شما کمک می کند تا با این ترفندها زندگی ساده و راحت تری نیز داشته باشید.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، روانشناسی با برخی از ترفندهایی که درون خودش دارد می تواند بسیاری از مشکلات و ناراحتی های ساده و دست و پاگیر را به راحتی برای شما با چند ترفند ساده حل کند.

احساس خواب آلودگی

اگر شب خواب خوبی را نداشته اید و در طول روز احساس خواب آلودگی میکنید ، فقط کافیست با اعتقاد و باور قوی ( هر چند اینطور نیست ) ولی به خودتان بگویید که دیشب خیلی خوب خوابیدید و استراحت کردید ! دانشمندان دانشگاه کلرادو به این نتیجه رسیده اند که اگر واقعاً به این باور برسید ( حتی اگر اینطور نباشد ) مغز به راحتی گول میخورد و شروع به ترشح دوپامین میکند ! و خواب آلودگی از بین می رود .

شروع به جویدن کنید

اگر استرس و اضطراب شدیدی را در طول روز و هر از گاهی تجربه میکنید ، به سرعت سعی کنید چ ری را ب خوید ( آدامس یا یک خوراکی ) و اگر امکان اینکار را ندارید ، دهان و دندان هایتان را به حالت جویدن یک چیز شروع به حرکت کردن در بیاورید ! اینکار باعث میشود مغز دست از فرمان استرس و اضطراب بردارد و بر خوردن شما تمرکز کند !

روانشناسی

لطفاً انجام بدید

بهتر است اگر از یک نفر درخواست مهمی دارید ، با این جمله درخواست خودتان را مطرح نکنید ! ( میشه اینو واسم انجام بدید ؟ ) چون در این حالت ، در ذهن ناخوداگاه طرف مقابل ، به صورت یک درخواست و نه یک امر واجب در نظر گرفته می شود ! پس بگویید ( لطفاً این کار را انجام دهید )

ابتدا و انتهای روز

به طور معمول ، حافظه ی ما ، اتفاقات ، هیجانات و احساسات ابتدا و انتهای هر روز را دقیق و کامل ذخیره می کند ! پس بهتر است اگر از یک نفر یک درخواست و تقاضای مهمی دارید در ابتدا و انتهای هر روز ، آن را با او درمیان بگذارید !

تُن صدای پایین

اگر کسی با تن صدای بلند مانع صحبت کردن شما بشود ، و قصد داشته باشد اعصاب شما را به هم بریزد ، شما به جای بالا بردن صدای خودتان بهتر است با همان تن صدای معمولی صحبت با او را ، ادامه دهید ! اینکار بازی با اعصاب اوست چون از خونسردی شما بهم می ریزد و به سرعت با تن صدای پایین با شما صحبتش را ادامه خواهد داد !