سایت خبری طلا

تحلیلگران بانک سوئیس آینده طلا را نزولی پیش بینی کردند

منبع: fxstreet


قیمت طلا در روز های اخیر یک روند نزولی را طی کرده که در نتیجه به تحلیل های نزولی قدرت بیشتری داده است. حال تحلیلگران بانک کردیت سوئیس پیش بینی می کنند که قیمت طلا کاهش بیشتری پیدا کند.


به گزارش سایت طلا، زمان زیادی به پایان سال میلادی نمانده است و حال بسیاری در حال ارائه پیش بینی های بلند مدت تر برای فلز زرد و دلار ایالات متحده هستند.

تحلیلگران بانک کردیت سوئیس بر این باورند که قیمت طلا با توجه به شرایط کلان اقتصادی فعلی جهان، پتانسیل کاهش قیمت تا 1565 دلار را نیز در بلند مدت دارا می باشد.

هم اکنون در لحظه نگارش این خبر قیمت هر اونس طلای جهانی 1800 دلار می باشد که اندکی کاهش در روز را نشان می دهد. قیمت طلا طی سه روز گذشته به شکل قابل توجهی کاهش یافته است.

تحلیلگران کردیت سوئیس بر این باورند که یکی از مهم ترین عوامل کاهش قیمت طلا، افزایش ارزش شاخص دلار آمریکا خواهد بود اما با این وجود عامل اصلی آن را افزایش بازده ایالات متحده بیان می کند.

افزایش بازده واقعی ایالات متحده به عنوان یک محرک منفی اصلی برای طلا محصوب می شود که می تواند با بهبود اقتصاد ایالات متحده باعث شود قیمت طلا به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کند.

در شرایط نزولی برای اینکه طلا بتواند بار دیگر شکستن حمایت اصلی در 1691 دلار که پایین ترین قیمت سال گذشته است را امتحان کند، ابتدا لازم است حمایت 1759 دلاری را شکسته و به زیر آن افت کند.

افت به زیر 1691 دلار می تواند یک روند نزولی قوی ایجاد کرده و قیمت طلا را به شکل قابل توجهی کاهش دهد. تحلیلگران این بانک می گویند ما انتظار داریم قیمت طلا در محدوده 1565 قرار بگیرد اما امکان افت آن تا 1452 دلار نیز وجود دارد.