سایت خبری طلا

آیا صعود قیمت طلا در هفته گذشته ادامه خواهد یافت؟

منبع: سایت طلا


قیمت طلا در هفته گذشته به شکل قابل توجهی افزایش یافت و بار دیگر احساسات صعودی بسیار زیادی را در بازار ایجاد کرد. حال بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران انتظار دارند که قیمت طلا همچنان صعود خود ادامه دهد.


با افت اوراق قرضه آمریکا اونس طلا به کانال ۱۸۲۰ دلار رسیده و در ادامه توانست هفته را در عدد ۱۸۲۹ دلار به پایان برساند که بالاترین قیمت طلا طی هفته های اخیر به شمار می رود.

قیمت طلا تا دوشنبه با فاند مهمی مواجه نبوده و دو فاند اومیکرون و میزان ادعا های بیکاری در آمریکا می تواند طلا را به کانالهای ۱۸۳۵ تا ۱۸۵۰ دلار بکشاند ولی طلا برای بقاء در کانال سنگین ۱۸۰۰ با دشواری هایی مواجه است.

یکی از عواملی که می تواند رشد قیمت را محدود کند، افزایش قیمت بیت کوین در کانال ۴۸ هزار دلار است از این رو معامله گران بازار های فارکسی طلا را در محدوده ۱۷۷۵ تا ۱۸۳۵ لحاظ در نظر می گیرند.

قیمت طلا که در پایان سال ۲۰۲۱ در عدد ۱۸۹۰ کلوز خورده بود امسال با ۶۰ دلار کاهش در عدد ۱۸۳۰ دلار بسته شد و کاهشی های طلا می گویند در سال جدید میلادی طلا نمی‌تواند در برابر سیاست‌های اقتصادی دولت‌ها به خصوص آمریکا ایستادگی کند.

از این رو کاهشی ها پیش بینی می کنند تا پایان بهار ۱۴۰۱ قیمت طلا به ۱۷۶۵ و در دیماه ۱۴۰۱ به ۱۵۲۰ دلار برسد اما معامله گران افزایشی به شدت با عقیده مخالف بوده و بسیاری از آنها انتظار دارند که طلا در سال ۲۰۲۲ به ۲۰۰۰ دلار به ازای هر اونس برسد.