سایت خبری طلا

پیش بینی کاهش شدید قیمت طلا تا زمستان سال آینده

منبع: Kitco


در روز های ابتدایی سال 2022 قرار گرفته ایم و قیمت طلا توانست در آخرین روز های سال گذشته رشد قابل توجهی را شاهد باشد اما با این حال برخی از کارشناسان پیش بینی می کنند تا پایان سال 2022 طلا افت شدیدی را شاهد خواهد بود.


به گزارش سایت طلا، تحلیلگران مؤسسه مالی جی پی مورگان گلوبال ریسرچ بر این باورند که قیمت طلا نمی تواند در برابر تغییر سیاست های آسان گیرانه فدرال رزرو در سال 2022 مقاومت کرده و تا پایان سال، قیمت آن به شرایط پیش از همه گیری ویروس کرونا باز خواهد گشت.

این بانک در گزارش چشم انداز سال 2022 خود که به تازگی منتشر کرده است، انتظار دارد تا پایان سال آینده قیمت طلا به سطح قبل از همه گیری کاهش یابد.

در گزارش چشم انداز سال 2022 این بانک پیش بینی شده است که میانگین قیمت طلا در سه ماه ابتدایی امسال 1765 دلار خواهد بود و این عدد در یک روند شدید نزولی به 1520 دلار در سه ماهه چهارم سال خواهد رسید.

مبنای این چشم انداز تغییر در سیاست های فدرال رزرو است. فدرال رزرو قصد دارد تا پایان ماه مارس خرید های ماهانه اوراق قرضه خود را پایان داده و پس از آن نرخ بهره را تا پایان سال در سه مرحله افزایش دهد.

مؤسسه جی پی مورگان همچنین پیش بینی می کند که اقتصاد جهانی در سال 2022 4.8 درصد رشد کرده و اقتصاد ایالات متحده نیز شاهد 3.8 درصد رشد باشد. آنها همچنین پیش بینی می کنند که ارزش دلار آمریکا 1.6 درصد افزایش یابد.

تحلیلگران این مؤسسه با وجود اینکه بر روی قیمت طلا نزولی هستند، معتثدند در سال 2022 قیمت نفت به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت چراکه رشد اقتصاد تقاضا برای نفت را افزایش داده و در نتیجه قیمت آن رشد قابل توجهی را شاهد خواهد بود.