سایت خبری طلا

کاهش قیمت طلا در اولین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲

منبع: سایت طلا


با آغاز روز دوشنبه اولین روز معاملاتی سال ۲۰۲۲ میلادی شروع شد که در این روز ما شاهد کاهش قابل توجه قیمت طلا هستیم.


اونس طلا که در پایان سال میلادی در عدد ۱۸۳۰ کلوز خورده بود امروز کماکان با تعطیلات کشور های انگلیس، استرالیا، کانادا، ژاپن و نیوزیلند مواجه است که هنوز در تعطیلات پایان سال به سر می برند.

فاند های امروز طلا عبارت اند از نرخ بیکاری ایتالیا در ساعت ۱۱:۳۰، شاخص مدیران خرید آلمان در ساعت ۱۲:۲۵، شاخص مدیران خرید منطقه یورو در ساعت ۱۲:۳۰ و گزارش تولید آمریکا در ساعت ۱۸:۱۵.

هم اکنون در لحظه نگارش این متن هر اونس طلای جهانی با قیمت ۱۸۲۲ دلار در بازار در حال معامله بوده که افت ۷ دلاری را نشان می دهد. نقره نیز مانند طلا کاهشی بوده و ۲۳.۱۴ دلار قیمت دارد.

علی رغم اینکه با شروع سال جدید میلادی، شرایط نامطمئن حول پاندمی کووید ۱۹ و سویه امیکرون همچنان ادامه دارد با این حال جو بازار تاکنون مثبت بوده است.

از سویی انتظار می رود سیاست های پولی بانک های مرکزی نیز از دیگر نکات کلیدی سال جدید باشد چراکه به طور مثال سرمایه گذاران انتظار دارند فدرال رزرو ایالات متحده جهت کنترل تورم چندین بار در سال جاری نرخ بهره خود را افزایش دهد.

امروز بازار انگلستان به دلیلی تعطیلی سال جدید بسته است که این می تواند به معنای نقدینگی باریک در اولین روز معاملاتی سال جدید باشد و حجم معاملات همچنان پایین است.

در تقویم اقتصادی امروز یک بار دیگر رویداد اقتصادی برجسته ای به چشم نمی خورد و تنها ارزیابی نهایی ماه دسامبر را برای PMI بخش تولیدی کشور های ناحیه یورو و ایالات متحده را خواهیم داشت.