(تصاویر) ون Step WGN؛ آجر‌های بزرگ و جدید هوندا!

خودروسازی ژاپنی هوندا، اخیراً ون بزرگ و جدیدی با نام Honda Step WGN را معرفی کرده است که یک نمای بیرونی مینیمالیستی با زوایای عمودی بیشتر و خطوط کمتر را عرضه می‌کند.

خبر را برای من بخوان

خودروسازی هوندا تاکنون چند مدل خودروی ون را روانه بازار کرده است، اما این شرکت اخیراً مدل دیگری با نام Honda Step WGN را عرضه کرده که فضای داخلی بزرگتری را به کاربران ارائه می‌دهد. اما علاوه بر این اندازه بزرگ، مشخصه جالب این خودرو طراحی ساده آن است که یک نمای بیرونی مینیمالیستی با زوایای عمودی بیشتر و خطوط کمتر را عرضه می‌کند.

به گزارش فرارو، اگر از طرفداران خودرو‌های هوندا هستید و به یک مینی ون نیاز دارید، بهتر است بدانید که مدل Odyssey تنها گزینه موجود در بازار‌های جهانی است. اما اگر در ژاپن هستید، گزینه‌های مینی ون بسیار متنوع‌تر هستند. در آنجا، مدل‌هایی مانند N-Box و N-Van جذاب، ساب کامپکت Freed، نسخه JDM Odyssey و اکنون ون‌های آجری شکل و جادار Step WGN را خواهید یافت که می‌توانند پاسخگوی هر سلیقه‌ای باشند.

اما تمرکز ما برای امروز ون Step WGN است، زیرا یک مدل کاملاً جدید در ژاپن محسوب می‌شود و به واسطه طراحی جادار و ساده آن شاید بتوانیم آن را در آینده در بازار‌های جهانی نیز ببینیم. این ون جدید هوندا همچنان مانند تمام مدل‌های قبلی خود از طراحی جعبه‌ای و صاف بهره می‌برد که البته همانند همیشه عجیب به نظر می‌رسد. سه خط مدل برای استپ WGN ۲۰۲۲ ارائه شده است که عبارتند از Air، Spada و Spada Premium Line می‌باشند که در میان آن‌ها گزینه آخری نسخه برتر محسوب می‌شود.

در توضیح مشخصات این ون آجری شکل باید در همین ابتدا گفت که متأسفانه Step WGN جدید یکی از ویژگی‌های سرگرم کننده خود را از دست داد و این همان درب عقب سه طرفه است که در نسل قبلی استفاده می‌شد. در عوض، مدل ۲۰۲۲ به طراحی ساده تری باز می‌گردد و درب آن فقط به سمت بالا باز می‌شود. نسخه قبلی دارای یک جفت در نامتقارن بود که به سمت بیرون حرکت می‌کردند و می‌توانستند به صورت یک تکه به سمت بالا باز شوند. این دروازه به زبان ژاپنی Waku Waku نامیده می‌شد که تقریباً به «دروازه دلپذیر» یا «دروازه هیجان انگیز» ترجمه می‌شود.

در مورد دیگر جزئیات طراحی بدنه استپ WGN، هوندا می‌گوید که ون را طولانی تر، عریض‌تر و بلندتر از قبل کرده است. هوندا همچنین به دنبال یک نمای بیرونی مینیمالیستی با زوایای عمودی بیشتر و خطوط کمتر است. نسخه ایر این ون نیز دارای چراغ‌های جلو مستطیلی شکل، جلوپنجره باریک و حداقل نورپردازی است. در همین حال، Spada و Spada Premium Line دارای کروم بیشتر، جلوپنجره بزرگتر، اسپویلر در صندوق عقب و پیشبند جلویی عمیق‌تر هستند.

اما نقطه برجسته Step WGN جدید، فضای داخلی آن است. این ون فضای درونی سخاوتمندانه‌ای را ارائه می‌دهد، در حالی که پنجره‌های بزرگ نیز به لطف بدنه بزرگتر، کابین را روشن و مطبوع‌تر می‌کنند. در جلو، داشبورد از ظاهر صاف‌تر هوندا پیروی می‌کند که پیش از این در خودرو‌هایی مانند HR-V و سیویک جدید دیده بودیم. یک صفحه شناور قابل توجه بر پشته مرکزی غالب است و همچنین یک قفسه درست بالای جعبه دستکش وجود دارد و مانند اکثر خودرو‌های این روزها، صفحه نمایش Step WGN نیز دیجیتالی است.

ردیف دوم Step WGN از یک جفت صندلی بزرگ تشکیل شده است. برخلاف اکثر صندلی‌ها، این صندلی‌ها می‌توانند از کناره خود جدا و به جلو و عقب حرکت کنند. هوندا می‌گوید این اجازه می‌دهد تا یکی از صندلی‌های ردیف دوم به جلو نزدیک‌تر باشد تا والدین بتوانند به راحتی به فرزندان خود دسترسی پیدا کنند. همچنین، هر دو صندلی ردیف دوم و سوم را می‌توان به صورت صاف دراز کرد تا یک تخت را تشکیل دهند.

در حال حاضر، هوندا مشخصات پیشرانه این ون بزرگ را فاش نکرده است، اما گفته می‌شود که این خودرو نسخه‌های هیبریدی و غیر هیبریدی خواهد داشت؛ بنابراین می‌توان فرض کرد که مدل گازی-الکتریکی از جدیدترین سیستم محرک هیبریدی e-HEV هوندا بهره می‌برد. همچنین، Step-WGN هیبریدی دارای انتخابگر دنده دکمه‌ای خواهد بود، در حالی که مدل غیرهیبریدی از یک اهرم معمولی استفاده می‌کند.

گفته می‌شود بعید است که هوندا یک نسخه فرمان چپ از Step WGN تولید کند و همچنین احتمال کمی وجود دارد که این مدل برای صادرات به خارج از ژاپن ارسال شود. اما در عین حال گزارش‌هایی نیز وجود دارد که این ون برای بازار‌هایی خارجی همچون هنگ کنگ و ماکائو برنامه ریزی شده است. همین گزارش اخیر نشان می‌دهد که این ون منحصر به بازار ژاپن نخواهد بود و به نظر می‌رسد دست کم بازار‌های خودرو در جنوب و شرق آسیا بدان دسترسی خواهند داشت با این حال هنوز هیچ خبر درباره دیگر بازار‌های بین المللی وجود ندارد.