به گزارش سایت طلا، روح اله عباسپور در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: این خودرو ۲ هفته در حال تعمیر بود و سپس برگهای به ما تحویل دادند که در آن ۱۴ مورد نقص شامل مشکلات صندلی، ضعف ترمز، مشکل باتری، ایراد درب موتور، کار نکردن قفل مرکزی، مصرف سوخت بالا، صدای غیرعادی موتور، لرزش فرمان در سرعت و نشتی سوخت از شیلنگها ثبت شده بود.
وی گفت: باوجود این که، قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو در سال ۸۶ تصویب شده و بر اساس آن وزارت صمت مکلف به نظارت بر کیفیت خودرو است و باید هر شش ماه یک بار موضوعات را به کمیسیون صنایع مجلس گزارش دهد، در همه این سالها حتی یک مورد گزارش هم در این باره ارائه نشده است.
عباسپور افزود: در سال ۸۹ هم قانون ارتقاء کیفیت خودرو تصویب شد و باز وزارت صمت مکلف به نظارت بر کیفیت شد، اما تا زمانی که بازار خودرو رقابتی و خودرو به بخش خصوصی واگذار نشود ما شاهد افزایش کیفیت نخواهیم بود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: در مجلس نهم یک بار تحقیق و تفحص از خودروسازان انجام و نتایج به قوه قضائیه اعلام شد و ما هم اکنون کار را مجدد در حوزه نظارتی آغاز کرده ایم و وزیر صمت به ما وعده داده تا نسبت به کیفیت و قیمت و همچنین افزایش تولید خودرو اقدام کند.