سایت خبری طلا

آماروک جدید؛ رونمایی از برادر آلمانی فورد رنجر!

منبع: فرارو


پس از ماه‌ها انتشار شایعات فراروان، خودروسازی فولکس واگن سرانجام تصاویری دیجیتالی از نسخه جدید وانت آماروک Amarok را به نمایش گذاشت که طراحی جسورانه و جالب توجهی را ارائه می‌دهد.


 ۹ مارس سال ۲۰۲۲ روزی خواهد بود که شرکت فولکس واگن آلمان قرار است جدیدترین خودرو‌های خود را به نمایش بگذارد، اما این رویداد بی شک از آن جهت مهم است که سرانجام شاهد وانت جدید آماروک فولکس واگن خواهیم بود. وانتی که ما حدود دو سال است شایعات مختلفی درباره آن می‌شنویم، اما هیچگاه اطلاعات دقیقی درباره آن نداشتیم. اکنون این سازنده آلمانی تصاویر دیجیتالی از این خودرو را منتشر کرده که می‌تواند اولین نگاه ما به این خودرو باشد.

به گزارش فرارو، پس از مدتی سکوت درباره وانت آماروک، برادر آلمانی فورد رنجر در یک پیش‌نمایش جدید بازگشته است تا پیش از اولین نمایش جهانی که در ماه‌های آینده برگزار می‌شود، تصوری اولیه از طراحی خود به ما بدهد. تصاویر دیجیتالی منتشر شده جدید، نگاه دقیق تری به نما‌های جانبی خودرو عرضه می‌کند که روکش پلاستیکی درشت روی قوس چرخ‌ها و فاصله بیش از حد از سطح زمین، بارزترین نمود‌های آن است.

این پیکاپ روی لاستیک‌های زمستانی پرپشت سوار شده و سیستم تعلیق قابل‌توجهی دارد تا جاده‌های ناهموار را به راحتی طی کند. اگرچه لزوماً نمی‌توان با دیدن تصویر تیزر متوجه این مشخصات شد، اما فولکس واگن می‌گوید آماروک جدید، خودرویی بزرگ خواهد بود. با استفاده از نسخه به روز شده پلت فرم T6 فورد، وانت جدید ۱۰۰ میلی متر (۳.۹۳ اینچ) طویل‌تر و بیش از ۴۰ میلی متر (۱.۵۷ اینچ) پهن‌تر از مدل فعلی خواهد بود. برای مقایسه، آماروک کنونی در کابین دوگانه ۵۲۵۴ میلی‌متر (۲۰۶.۹ اینچ) طول و ۱۹۵۴ میلی‌متر (۷۶.۹ اینچ) عرض دارد. یک حدس به ما می‌گوید که بیشتر این فضای اضافه، صرف کابین جادارتر خواهد شد.

همچنین گزارش‌ها نشان می‌دهد که مدل جدید به مانند نسخه موجود که از سال ۲۰۱۰ عرضه شده است، با مجموعه‌ای از موتور‌های دیزلی از جمله یک V6 TDI قوی ارائه خواهد شد. بسته به بازار، پیشرانه‌های دیگری مشابه فورد رنجر جدید در دسترس خواهد بود که در برخی کشور‌ها با واحد بنزینی ۲.۳ لیتری EcoBoost چهار سیلندر نیز ارائه می‌شود. گفته می‌شود که آماروک جدید با مشارکت فورد و در کارخانه سیلورتون آفریقای جنوبی ساخته خواهد شد. متأسفانه فراتر از این، اطلاعاتی درباره آماروک جدید در دسترس نیست، ولی با توجه به وام گیری‌های احتمالی از نسخه اولیه، هنوز می‌توان حدس‌هایی را مطرح کرد.

آماروک، یک وانت کلاس متوسط است که توسط گروه توسط خودرو‌های تجاری فولکس واگن از سال ۲۰۱۰ تولید شده است. سری آماروک در دو مدل تک و دو کابین عرضه شد که با دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک ترکیب می‌شود و از موتور‌های دیزلی توربوشارژ بنزینی یا تزریق مستقیم توربوشارژ (TDI) نیرو می‌گیرد. این وانت به عنوان رقیبی برای تویوتا هایلوکس، نیسان ناوارا، میتسوبیشی L200، فورد رنجر، ایسوزو D-Max و شورولت/هولدن کلرادو/S-۱۰ راهی بازار شد و تاکنون بیش از ۸۱۵ هزار دستگاه از ان فروخته شده است.

از لحاظ پیشرانه این خودرو در سال ۲۰۱۰ در دو مدل، شامل یک نسخه با دو موتور دیزل مشترک ۲.۰ لیتری توربوشارژ تزریق مستقیم (TDI) است که برای گشتاور بیشتر، اما قدرت کمتر تنظیم شده، عرضه شد. نسخه پایه ۹۰ کیلووات (۱۲۲ اسب بخار؛ ۱۲۱ اسب بخار) تولید می‌کند که حداکثر گشتاور ۳۴۰ نیوتن متر (۲۵۰ پوند فوت) را از ۲۰۰۰ دور در دقیقه ایجاد می‌کند. بهترین نسخه بای توربو، اما قدرتی معادل ۱۲۰ کیلووات (۱۶۳ اسب بخار، ۱۶۱ اسب بخار) دارد که حداکثر گشتاور ۴۰۰ نیوتن متر (۳۰۰ پوند فوت) را از ۱۵۰۰ -۲۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند.

برای مدل سال ۲۰۱۷، فولکس واگن یک سری فیس لیفت شده آماروک را معرفی کرد. ویژگی کلیدی فیس لیفت، موتور جدیدی بود که جایگزین موتور ۲.۰ لیتری TDI مدل‌های قبلی می‌شد. به جای موتور چهار سیلندر قبلی، آماروک اکنون به نسخه‌ای از VW 3.0L TDI V6 مجهز شده بود. این خودرو در سه حالت تنظیم ۱۲۱ کیلووات (۱۶۲ اسب بخار)، ۱۵۰ کیلووات (۲۰۱ اسب بخار)، و ۱۶۷ کیلووات (۲۲۴ اسب بخار) عرضه شد که قدرتمندترین نسخه، گشتاور خروجی ۴۰۶ پوند فوت (۵۵۰ نیوتن) را در دسترس قرار می‌دهد. در اواخر سال ۲۰۱۸ نسخه قدرتمندتری از آماروک با پیشرانه ۳.۰ لیتری V6 TDI برای رقابت با مدل جدید مرسدس بنز کلاس X تولید شد. این آخرین نسخه وانت آماروک نسل اول است که نسل جدید قرار است جایگزین آن شود.