سایت خبری طلا

صعود قاطع قیمت طلا طی هفته های اخیر

منبع: Kitco


قیمت طلا در هفته گذشته صعود قابل توجهی را از خود نشان داد. طلا همچنین این هفته را با یک روند صعودی آغاز کرده است که سرمایه گذاران را نسبت به آینده طلا امیدوار می کند.


به گزارش سایت طلا، تورم ایالات متحده به بالاترین سطح نزدیک به 40 سال اخیر خود رسیده است و بازار طلا در هفته های ابتدایی سال جدید میلادی در حال استفاده از شرایط به وجود آمده است.

با این حال تورم برای بازار طلا مانند یک شمشیر دولبه عمل می کند. در صورتی که تورم نرخ بهره واقعی را پایین نگه دارد فدرال رزرو اقدمات تهاجمی تری را برای عادی سازی اقتصاد انجام خواهد داد.

فدرال رزرو هم اکنون قصد دارد خرید اوراق قرضه را تا ماه مارس متوقف کند و بسیاری از کارشناسان و سرمایه گذاران بر این باورند که این بانک اولین مرحله از افزایش نرخ بهره را نیز در همین ماه افزایش داد.

بازار ها در انتظار چهار مرحله افزایش نرخ بهره در سال جاری توسط فدرال رزرو هستند. این بانک همچنین نشان داده است که می تواند تا پیش از پایان سال ترازنامه خود را نیز کاهش دهد.

با وجود این موارد ما شاهد آن هستیم که طلا عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. کارشناسان بر این باورند که این افزایش قیمت طلا ناشی از نگرانی سرمایه گذاران درباره اقدامات فدرال رزرو است که ممکن است اقتصاد را به سمت رکود سوق دهد.

در روز جمعه همچنین ما شاهد داده های مربوط به فروش خرده فروشی ها بودیم که یک کاهش بزرگ را نشان می داد. اقتصاد دانان بر این باورند که مهم ترین عامل پشت این داده های ناامید کننده تورم است.

با توجه به این داده ها قدرت خرید مصرف کنندگان کاهش یافته است که یک نگرانی بسیار بزرگ برای اقتصاد و نشان دهنده خطر بالقوه رکود می باشد. همه این عوامل می تواند باعث شود که طلا همچنان به رشد خود ادامه دهد.