سایت خبری طلا

مفید بودن این مکمل برای افسردگی یک دروغ است

منبع: eatthis


افسردگی یک بیماری روانی بسیار رایج است که بسیاری از بزرگسالان از آن رنج می برند. حال محققان نشان داده اند که مصرف یک مکمل خاص در بهبود افسردگی تاثیر خاصی ندارد.


به گزارش سایت طلا، با سردتر شدن روزها و طولانی شدن شب ها، میزان افسردگی فصلی زمستان افزایش می یابد. در برخی از مناطق سوئد، میزان افسردگی می تواند تا 10 درصد در فصل زمستان افزایش یابد.

محققین هاروارد می‌ گویند که این موضوع می‌ تواند به دلیل کمبود قرار گرفتن در معرض نور رخ دهد، که چرخه شبانه‌ روزی شما را از بین می‌برد، بر خلق و خوی شما تأثیر می‌گذارد و سروتونین (هورمون احساس خوب) کمتر از حد معمول ترشح می‌ شود.

به طور معمول مصرف کنندگان به دنبال راه هایی برای مبارزه با احساس افسردگی با مکمل هستند و یکی از رایج ترین مکمل ها در این زمینه مکمل اسید های چرب امگا 3 است.

پیش از این تحقیقاتی وجود داشت که امگا 3 و افسردگی را مرتبط نشان داده بود اما مطالعه جدیدی که در شبکه JAMA منتشر شده است با بیان اینکه مکمل اسید چرب امگا 3 از افسردگی در بزرگسالان جلوگیری نمی کند، این افسانه را رد می کند.

خواه افسردگی فصلی، بالینی، دوقطبی، پس از زایمان یا انواع دیگر افسردگی باشد، شواهد قطعی وجود ندارد که نشان دهد مکمل اسیدهای چرب امگا 3 برای پیشگیری از آن موثر است.

با این حال اسید های چرب امگا 3 برای سلامتی بسیار مفید بوده و می تواند به شما در بهبود سلامتیتان کمک کند. برای مثال امگا 3 در کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حتی زیبایی پوست و موی شما تاثیر گذار است.

مهم ترین منابع امگا 3، ماهی های چرب مانند سالمون و مغز هایی مانند گردو است که سرشار از این نوع اسید های چرب می باشند. همچنین در صورت نیاز با مشورت با پزشک خود می توانید مکمل های آن را مصرف کنید.