به گزارش موبوایران، اولین ترند پربازدید و داغ سال ۲۰۲۲ خیلی زود خودش را نشان داد؛ یک بازی اینترنتی به نام Wordle که چند روزی است اینترنت را به تسخیر خودش درآوردخ است. این بازی رایگان، یک بازی حدس کلمات است که اخیراً مورد توجه کاربران زیادی به خصوص در توییتر قرار گرفته و تبدیل به اولین ترند داغ ۲۰۲۲ شده است. بازی حدس کلمات Wordle توسط یک مهندس نرمافزار در ردیت به نام جاش واردل طراحی شده که هدف آن تقویت ذهن و مغز است.
نحوهی انجام بازی که از وبسایت Wordle تنها قابل دسترس است و نسخهی دیگری ندارد به این شکل است که کاربران شش شانس برای حدس زدن یک کلمه پنج حرفی دارند که به طور تصادفی از پایگاه داده انتخاب شده است. با هر بار تلاش، بازی به شما میگوید که حروف شما چقدر به کلمهی اصلی نزدیک است. اگر حروفی که انتخاب میکنید در کلمه هستند اما به ترتیب اشتباهی در کلمه قرار گرفتند، Wordle آنها را با رنگ زرد برجسته میکند. اگر حروف در کلمه باشند و به ترتیب درستی نیز قرار بگیرند، با رنگ سبز نشان داده میشوند. همچنین حروف خاکستری برجسته نیز به این معنی هستند که در این کلمه وجود ندارند.
«اندرو کوتس»، سردبیر Gizmodo در رابطه با این بازی میگوید: «Wordle یک بازی خوب و سرگرم کننده است و انجام آن فقط چند دقیقه طول میکشد. شما میتوانید برای حدس کلمات این بازی در مورد آن با دوستان خود صحبت کنید.» همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، Wordle توسط یک مهندس نرمافزار اهل نیویورک به نام جاش واردل در پاییز سال گذشته ساخته شد و طبق گفتهی کوتس این بازی در اواخر دسامبر و اوایل ژانویه توانست محبوبیت بسیار زیادی بدست آورد و توجه بسیاری را به خودش جلب کند.
اکنون بیش از ۳۰۰ هزار بازیکن روزانه به انجام این بازی در وبسایت Wordle میپردازند. طبق گفتهی توسعهدهندهی این بازی یعنی جاش واردل، او ابتدا یک طرح اولیه برای این بازی در سال ۲۰۱۳ توسعه داد، اما جالب است بدانید که دوستانش علاقهای به آن نشان ندادند و او را از انتشار بازی منصرف کردند. اما در سال ۲۰۲۰ تصمیم گرفت که دوباره به توسعهی این بازی بپردازد و طبق گزارش نیویورک تایمز پس از انتشار این بازی برای خانوادهی خود و اعتیاد آنها به این بازی، تصمیم گرفت که این بازی را در اختیار همهی کاربران در سراسر جهان قرار دهد.
یکی از قابلیتهای این بازی این است که شما میتوانید نتایج آن را برای سایر دوستان خود بفرستید و آن را مقایسه کنید؛ این کاریست که بسیاری از کاربران توییتر آن را انجام میدهند. کوتس در همین راستا میگوید: «به نظر میرسید بعد از تعطیلات، همهی کاربران این بازی را انجام میدهند و آن را در توییتر به اشتراک میگذارند. البته نه تنها توییتر، بلکه در سراسر رسانههای اجتماعی این کار را انجام میدهند.»
بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که با ورود به صفحهی بازی، شما هیچ تبلیغاتی نمیبینید، زیرا جاش واردل در مصاحبهای اعلام کرده که این تصمیم خودش بوده که هیچ تبلیغاتی را در صفحهی بازی مشاهده نمیکنید. او گفت: «اینکه یک بازی تنها جنبهی سرگرمکننده داشته باشد و توسعهدهندگان هیچ قصدی برای درآمدزایی نداشته باشند، چیز عجیبی است. اما من تصمیم خود را گرفتم و آن را به صورت شفاف آن را اعلام میکنم.»