به گزارش موبوایران، اتحادیه اروپا با ارائه طرحی به دنبال ممنوعیت فروش خودروهای احتراق داخلی از سال ۲۰۳۵ است. این امر سبب شده اکثر برندهای حاضر در این قاره در سیاستهای خود تجدید نظر کرده و روند برقیسازی محصولات خود را با شتاب بیشتری دنبال کنند. رنو یکی از این برندهاست که با تدوین استراتژی جدیدی قصد دارد از سال ۲۰۳۰ به یک برند تمام الکتریکی در اروپا تبدیل شود.
آنطور که مدیرعامل رنو یعنی آقای لوکا دی مئو اخیرا در جریان یک کنفرانس خبری گفته، این کمپانی از سال ۲۰۳۰ فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را در اروپا متوقف خواهد کرد. با چنین تصمیمی، رنو به شرکت های دیگری مثل فورد، پژو و اوپل میپیوندد.
مدیرعامل رنو تابستان گذشته از برقی سازی ۹۰ درصد محصولات خود در اروپا تا سال ۲۰۳۰ خبر داده بود
حتما میدانید که رنو برندهای مختلفی را در زیر چتر خود دارد. به گفته مدیر عامل کمپانی، استراتژی برقیسازی برای این برندها متفاوت است و از یک سیاست واحد پیروی نمیکند. آقای دی مئو در این راستا اشاره کرده، برند داچیا تا جایی که امکان دارد به پیشرانههای درونسوز وفادار باقی مانده و محصولات آن بر اساس فلسفه ارزش در برابر قیمت تولید خواهد شد. وی در رابطه با برند لادا حرفی به میان نیاورده، اما میتوان حدس زد که با توجه به ماهیت بازار روسیه، آخرین عضو گروه رنو خواهد بود که برقی میشود.
لوکا دی مئو: ما مجبور هستیم در تحول صنعت خودرو و برقی شدن مشارکت داشته باشیم
همانگونه که قبلا به اطلاعتان رساندهایم، برند اقتصادی داچیا مدل الکتریکی اسپرینگ را روی خط تولید دارد. این هاچبک کراس رومانیایی ارزانترین خودروی برقی در قاره اروپا به شمار میرود. به غیر از این مدل، سایر محصولات داچیا دارای موتور بنزینی تک سوز یا دوگانه سوز LPG هستند.
ناگفته نماند رنو برای تحقق هدف خود چهارم مدل الکتریکی را تا سال ۲۰۲۵ معرفی خواهد کرد که عبارتند از رنو ۵ برقی، دو کراساوور و یک ون تمام الکتریکی.