۴ قابلیت رایگان مفید لینکدین برای کارفرمایان
احتمالا با لینکدین آشنا باشید. رسانهای که به شبکهی اجتماعی کسبوکار حرفهای معروف شده است. خیلیها از لینکدین برای جذب نیرو و استخدام استفاده میکنند.
به گزارش موبوایران، احتمالا با لینکدین آشنا باشید. رسانهای که به شبکهی اجتماعی کسبوکار حرفهای معروف شده است. خیلیها از لینکدین برای جذب نیرو و استخدام استفاده میکنند. اما صادقانه بگوییم، سازوکار و عملکرد لینکدین شاید کمی آشفته بهنظر برسد. بخشی از امکانات لینکدین رایگان نیستند. اما با این حال، راههای مختلفی برای بهره بردن از امکانات رایگان این وبسایت وجود دارد. در ادامه برخی از قابلیت های لینکدین معرفی میکنیم که با استفاده از آنها میتوانید به بیشتر دیدهشدن پروفایل خودتان کمک کرده و در نتیجه شانس بیشتری برای جذب و استخدام داشته باشید.
۱. بهصورت ناشناس در لینکدین بچرخید
بخش «چه کسی پروفایل شما را مشاهده کرده است» همیشه یکی از بارزترین ویژگیهای لینکدین بوده است. بهصورت پیشفرض، وقتی شما از پروفایل کسی دیدن کنید، آنها متوجه میشوند. لینکدین معمولاً اطلاعاتی مثل نام، نام شرکت، سمت، نحوهی پیدا کردن آن فرد در محیط لینکدین و ارتباطات متقابل (دوستان مشترک) شما را به اشتراک میگذارد.
اگرچه به اشتراکگذاری اطلاعات شخصی میتواند در شناخته شدن و تعامل با سایر کاربران به شما کمک کند، اما گاهی اوقات ممکن است تمایل نداشته باشید که این اطلاعات را با کسی به اشتراک بگذارید. نگران نباشید، یکی از قابلیت های لینکدین و تنظیمات این شبکه اجتماعی به همین موضوع اختصاص دارد. لینکدین به کاربران خود این امکان را میدهد که با مرور در حالت نیمهخصوصی یا خصوصی، با ناشناس بودن بیشتری در این وبسایت بگردند.
گردش در حالت نیمهخصوصی به این معنی است که لینکدین فقط برخی از اطلاعات توصیفی را دربارهی شما به اشتراک میگذارد. برای مثال، ممکن است عنوان شغلی، شرکت، مدرسه یا صنعت کاری شما را به اشتراک بگذارد. در این حالت، افرادی که روی پروفایل آنها کلیک میکنید هیچ اطلاعات قابل شناسایی مانند نام، عکس یا مکان زندگی شما را نمیتوانند مشاهده کنند. هنگام مرور در حالت نیمه خصوصی در واقع شما فقط بهعنوان یکی از بینندگان صفحه شمرده میشوید، ولی هویت شما برای کاربر پنهان خواهد بود.
این ویژگی بهخصوص برای افرادی مناسب است که قصد جذب و استخدام نیروی کار را دارند. این افراد باید پروفایل افراد بسیار مختلفی را تماشا کنند و بیشتر آنها معمولا برای آن موقعیت شغلی مناسب نیستند. البته بازدید عمومی از پروفایلها هم هیچ ایرادی ندارد. این کار باعث بیشتر دیده شدن پروفایل خودتان هم میشود.
۲. پستهای لینکدین خود را عمومی کنید
نوشتن پستهای مختلف در لینکدین به جذب مخاطب و شناختهشدن شما کمک بسیاری خواهد کرد. یکی از قابلیت های لینکدین این است که میتوانید دسترسی به آنها را تنها محدود به دوستان خود یا عمومی کنید. توصیه ما این است که پستها را به صورت عمومی منتشر کنید تا افراد بیشتری آنها را ببینند. لایک کردن این پستها توسط دنبالکنندگان شما باعث میشود تا افراد بیشتری آنها را ببینند. برای انجام این کار، در ابتدا باید پروفایل خودتان را عمومی کنید تا افراد خارج از شبکه شما هم بتوانند آن را ببینند. مسیر زیر را پیش بگیرید.
روی آیکن پروفایل کلیک کرده و گزینهی Settings & Privacy را انتخاب کنید.
روی Visibility کلیک کرده و سپس گزینهی Edit your public Profile را تغییر دهید.
دقت کنید که گزینهی Public Visibility روشن باشد
دوباره به صفحهی Visibility بازگردید. کمی پایینتر، بخش Followers را مشاهده میکنید. برای این بخش، مقدر Everyone on Linkedin را انتخاب کنید.
بعد از انجام این کار، وقتی پست جدیدی را مینویسید یا به اشتراک میگذارید، دقت کنید که آیا دسترسی آن روی عمومی و همگانی تنظیم شده است یا خیر. با انجام این کار، تمام کاربران لینکدین میتوانند به محتوای پروفایل شما دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، اطلاعاتی آماری مانند اطلاعات تعامل با پست، تعداد افرادی که پست شما را از طریق Feed خود مشاهده کردهاند هم با شما به اشتراک گذاشته میشود. از این اطلاعات میتوانید برای بهینه سازی استراتژی تولید محتوای خود استفاده کنید.
۳. از قابلیت جستوجوی لینکدین استفاده کنید
این ویژگی بیشتر برای شرکتها و افرادی مناسب است که خودشان قصد دارند فردی را استخدام کنند. این افراد میتوانند از بخش LinkedIn Recruiter استفاده کنند، ولی فعال کردن آن گران است و معمولا چندان از آن استفاده نمیشود. در عوض، سعی کنید از قابلیت سرچ ساده و بومی خود لینکدین استفاده کنید. این بخش میتواند به شما کمک زیادی در پیدا کرده گزینههای مناسب کند. ولی چند ایراد اصلی زیر را دارد.
فیلترهای کمتری برای محدود کردن نتایج دارد
تا قبل از خرید اشتراک ویژه، تنها روی چند پروفایل محدود میتوانید کلیک کنید
با این حال، این بخش کماکان مفید است. چراکه میتوانید برخی از کاندیدهای احتمالی خودتان را با استفاده از فیلترها مختلف پیدا کنید. برای مثال، شما به فردی احتیاج دارید که به زبان انگلیسی تسلط داشته و مهارتهایی مثل طراحی گرافیکی و کار با نرمافزار Illustrator را هم بلد باشد.
برای جستوجو کردن، مسیر زیر را پیش بگیرید؛ My Network > Connections. حالا گزینهی Search with Filters را از بالای صفحه سمت راست) انتخاب کنید. از این فیلترها برای محدود و دقیقتر کردن نتایج خود استفاده کنید. روی See all results و سپس People کلیک کرده نا نتایج را مشاهده کنید. افرادی که میبینید، تمام ویژگیهای مدنظر شما را دارند!
توجه داشته باشید که تعداد پروفایلهایی که میتوانید مشاهده کنید محدود است. بنابراین اگر فیلترها چندان مفید نبود و نتایج را برای شما محدود نکرد، از فیلترهای دیگر یا بیشتری استفاده کنید.
۴. ویژگی «سایر مردم هم مشاهده کردند» را فعال کنید
محیط لینکدین به شما اجازه میدهد تا ویژگی People Also Viewed را فعال یا غیرفعال کنید. این ویژگی پروفایلهایی را به شما نشان میدهد که از جهات مختلف مشابه پروفایلی هستند که در آن حضور دارید. این پیشنهادها ممکن است بر این اساس باشد که فرد در شرکت مشابهی کار میکند یا اینکه تواناییهای مشابهی دارد. اگرچه هیچ تضمینی در مورد ارتباط، کارایی و دقت این پیشنهادها وجود ندارد، ولی استفاده از آن میتواند به شما در زمینه پیدا کردن و ارتباط گرفتن با افراد بیشتری کمک کند. هرچه ارتباطات قویتری در لینکدین داشته باشید، احتمال پیدا کردن شغل مناسب هم بیشتر خواهد بود. از سوی دیگر، این ویژگی برای افرادی که قصد استخدام دارند هم بسیار مفید است. آنها میتوانند سایر گزینهها و کاندیدهای احتمالی شغل مدنظرشان را از میان این پیشنهادها پیدا کنند.