به گزارش سایت طلا ، بهمن امسال وزارت صمت با همکاری سه نهاد بازوی توزیع از جمله عرضه مجازی، اصناف و فروشگاه های زنجیره ای جشنواره خرید شفاف را راه اندازی کرد تا با تخفیف های 5 تا 25 درصدی کالاها را بدون واسطه به عموم مردم عرضه کند.
در راستای بند ۲۳ سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر شفاف و روان سازی نظام توزیع و قیمت گذاری اجرای طرح درج قیمت تولید کننده بر کالا مصوب و در دو فاز اجرایی شد.
مفتح قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد: هنوز کالاهای اندکی در طرح قیمت گذاری درب کارخانه هستند. درج سی درصد تخفیف برای اجناس مشمول این طرح روی نرخ حمل و نقل و توزیع اعمال خواهد شد.
بر اساس ابلاغ سازمان حمایت مصرف و تولید کنندگان از روز ۲۷ آذر درج قیمت تمام شده کارخانه بر روی انواع ندشیدنی (آب میوه، نوشابه، ماءالشعیر و نوشیدنی مالت، آب میوه و آب معدنی) و همچنین لوازم خانگی (غذاساز، آبمیوه ساز، چرخ گوشت و ماکروفر) و از ۴ دی درج قیمت کارخانه بر روی محصولات (پودر لباسشویی، پوشک بچه، دستمال کاغذی، یخچال فریزر، تلویزیون و لباسشویی) الزامی شد.
همچنین طبق اعلام اتاق اصناف ایران، هر گونه تخفیف بیش از ۳% باید با کاهش قیمت فروش تولیدکننده درج شده بر روی کالا صورت پذیرد و تخفیف بیش از ۳ درصد خارج از قیمت درج شده بر روی کالا از مصادیق عدم رعایت ضوابط قیمت گذاری اعلامی از سوی سـازمان حمایت بوده و باید از این گونه اقدامات خودداری شود.