به گزارش موبوایران، این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد که تیم اینستاگرام در حال کار روی قابلیت جدیدی است که برنامهی لایوهای آتی کاربر را نمایش میدهد. آدام موسری، مدیر اینستاگرام این ویژگی جدید را با ویدئویی که در صفحهی توییتر خود منتشر کرد، توضیح داد و خاطرنشان کرد که کاربران اکنون میتوانند از بنر خاصی در فید پروفایل خود استفاده کنند تا به دیگران اطلاع دهند که در تاریخ مشخص قرار است لایوی را برگزار کنند. همچنین فالوورها میتوانند با انتخاب این بنر در آن مشترک شوند تا پیش از آغاز لایو به آنها یادآوری شود.
کاربران میتوانند به تعداد دلخواه بنرهای لایوهای برنامهریزی شدهی را در فید پروفایل اینستاگرام خود قرار دهند. اگر بیش از یک لایو برای قرار دادن روی پروفایل وجود داشته باشد، این بنرها به صورت لیستی به فالوورها نشان داده میشوند. موسری در ویدیو خود توضیح میدهد که در گذشته، کاربران از طریق پست یا استورها به فالوورهای خود درباره لایوهای آینده اطلاع رسانی میکردند. اکنون اینستاگرام برای اطلاع رسانی به دیگران درباره لایوهای آینده خود، راهی اختصاصی ارائه کرده است. از نکات قابل توجه این ویژگی این است که این بنرها نه تنها برای فالوورها، بلکه برای تمام افرادی که از پروفایل کاربران بازدید میکنند، قابل مشاهده خواهد بود. بنابراین کاربران از این طریق میتوانند افراد بیشتری را به صفحهی خود بکشانند.
قابلیت لایو اینستاگرام به یکی از بخشهای مهم این پلتفرم محبوب تبدیل شده و به خصوص سازندگان محتوا اینستاگرام از این ابزار برای تعامل مستقیم با فالوورهای خود استفاده میکند. اینستاگرام این قابلیت را همچنین برای رقابت با سایر اپها نظیر کلابهاوس، فیسبوک و تیکتاک منتشر کرده است. این اپ پرطرفدار پیش از این نیز چندین قابلیت کوچک را به بخش لایو خود اضافه کرده که به عنوان مثال میتوان به قابلیت قطع کردن صدا و امکان حضور حداکثر ۴ نفر در لایو اشاره کرد. اگرچه قابلیت اطلاعرسانی لایوها از طریق قرار دادن بنر جزو تغییرات بزرگ به حساب نمیآید، اما همین تغییر به ظاهر کوچک میتواند به سازندگان محتوا کمک کند تا بیشتر دیده شوند و به کاربران بیشتری در این پلتفرم دسترسی پیدا کنند.
در همان ویدیو، موسری همچنین اشاره کرد که کاربران اکنون میتوانند هر محتوای ویدیویی را در این اپلیکیشن ریمیکس کنند. این قابلیت به کاربران اجازه میدهد که در کنار ویدیوهای دیگران، ویدیوی خود را هم قرار دهند که چنین مشخصهای برای تعامل یا واکنش به محتواهای مختلف استفاده میشود. در هفتههای گذشته این شرکت از قابلیتهای جدید و کاربردی بسیاری در پلتفرم خود خبر داده که بد نیست به برخی از آنها اشارهای کوتاه داشته باشیم.
اخیراً این شبکه اجتماعی پرمخاطب اعلام کرده که در حال آزمایش امکان نمایش استوریهای به صورت عمودی با گروه کوچکی از کاربران است. مشاور رسانههای اجتماعی «مت ناوارا» در توضیحات این قابلیت آورده که برخی کاربران مستقر در ترکیه بهروزرسانی جدیدی از اینستاگرام دریافت کردهاند که قابلیت نمایش استوریها به شکل عمودی برای آنها اضافه شده است. این مشاور رسانههای اجتماعی در ادامه توضیح داده که در این حالت از نمایش استوریها، کاربران میتوانند با ضربه زدن به سمت چپ و راست استوریهای یک کاربر را مشاهده کنند. اما برای دیدن استوریهای کاربران بعدی باید صفحه را از پایین به بالا بکشند.
این اپلیکیشن متعلق به متا در جدیدترین اقدامات خود از آزمایش قابلیتی خبر داده که تولیدکنندگان محتوا میتوانند با آن برای ارائهی برخی از فیلمها، استوریها و لایوهای انحصاری از کاربران خود حق اشتراک دریافت کنند. قابلیت حق اشتراک تولیدکنندگان محتوا در اپ اینستاگرام به سازندگان اجازه میدهد استوریها و لایوهای شخصیتری را به فالوورهای خود ارائه دهند. این دسته از محتوای تولیدکنندگان که در قالب استوری یا لایو ارائه میشود با رنگ بنفش به سایر کاربران نشان داده میشود تا آنها را تشخیص دهند.
همچنین تولیدکنندگان قادر خواهند بود تا پاسخ به نظرات و دایرکت خود را اولویتبندی کنند. باید خاطر نشان کنیم که تولیدکنندگان محتوا قادر خواهند بود تا نرخ اشتراک خود را تعیین کنند و جالب اینجاست که اینستاگرام هیچ درصدی از آن را برای خود برنمیدارد. در همین راستا «اشلی یوکی» یکی از مدیران محصول این شبکهی اجتماعی توضیح میدهد که آنها حداقل تا سال ۲۰۲۳ از درآمد سازندگان سودی را دریافت نخواهد کرد.