به گزارش موبوایران، اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که فکر میکنید ۶۰ ثانیه زمان برای ساخت ریلزها، زمان بسیار کمی هست باید به شما بگوییم که این روند بهزودی تغییر خواهد کرد. طبق آخرین شایعات منتشر شده، اینستاگرام اعلام کرده که قصد دارد محدودیت زمانی یک دقیقهای ویدیوهای ریلز را افزایش دهد.
بر اساس گفتههای افشاگر باسابقهی اینستاگرام یعنی «الکساندر پالوزی»، این پلتفرم در حال بررسی امکان ایجاد ریلزهای طولانیتر است. در حال حاضر کاربران اینستاگرام میتوانند ریلزهای را ایجاد کنند که تا ۶۰ ثانیه طول میکشد. اما در آیندهی نزدیک کاربران ممکن است قادر به ساخت ویدیوهای ۹۰ ثانیهای باشند. اسکرینشاتی که این افشاگر در توییتر منتشر کرده حاکی از آن است که در این بخش یک گزینه وجود دارد که به کاربران اجازه میدهد مدت ویدیوها را در حالت ۹۰ ثانیهای تنظیم کنند.
باید به این نکته توجه کنیم که این قابلیت هنوز برای هیچ کاربری در این پلتفرم محبوب منتشر نشده، اما اینستاگرام تأیید کرده که قصد دارد محدودیت زمانی ویدیوهای ریلز را افزایش دهد. ریلزهای این اپلیکیشن در ابتدا با محدودیت زمانی ۱۵ ثانیهای منتشر شد که بعدها به ۳۰ ثانیه افزایش یافت. این محدودیت بار دیگر در ماه ژوئن سال گذشته دو برابر شد و به کاربران اجازه میداد تا ویدیوهای طولانیتری را پست کنند.
اینستاگرام با افزودن این قابلیت در واقع میتوان گفت که خیلی کار بزرگی نکرده است. در این راستا باید به رقیب این شرکت یعنی تیکتاک اشاره کنیم که در حال حاضر به کاربران اجازه میدهد ویدیوهای بسیار طولانیتری را پست کنند. این سرویس محدودیت زمانی را از ۶۰ ثانیه تا سه دقیقه در ماه ژوئن سال گذشته افزایش داد و دست کاربرانش را برای پست کردن ویدیوهای مختلف حسابی باز گذاشته است.
هنوز مشخص نیست که اینستاگرام چه زمانی این محدودیت را افزایش خواهد داد. باید خاطر نشان کنیم که ریلزهای اینستاگرام از زمان انتشارشان در سال ۲۰۲۰ توجهی کاربران زیادی را به خود جلب کردند. این سرویس به ویژه در کشور هند بسیار محبوب شده است؛ جایی که ممنوعیت تیکتاک به آن اجازه داد تا به سرعت به عنوان جایگزین آن اپ در اختیار کاربران قرار بگیرد. این پلتفرم محبوب در سال ۲۰۲۱، با ارائهی قابلیتهای بسیار کاربردی توانست رضایت کاربران خود را جلب کند و مانع از پیوستن آنها به سایر اپلیکیشنهای رقیب شود. مدیران این شرکت دوست دارند تا این روند رو به جلوی خود را حفظ کرده و با انتشار قابلیتهای بیشتر به تعداد کاربران خود اضافه کنند.
در همین راستا این شرکت اخیراً اعلام کرده که تیمش در حال کار روی قابلیت جدیدی است که برنامهی لایوهای آتی کاربر را نمایش میدهد. آدام موسری، مدیر اینستاگرام این ویژگی جدید را با ویدئویی که در صفحهی توییتر خود منتشر کرد، توضیح داد و خاطرنشان کرد که کاربران اکنون میتوانند از بنر خاصی در فید پروفایل خود استفاده کنند تا به دیگران اطلاع دهند که در تاریخ مشخص قرار است لایوی را برگزار کنند. همچنین فالوورها میتوانند با انتخاب این بنر در آن مشترک شوند تا پیش از آغاز لایو به آنها یادآوری شود. با استفاده از این قابلیت بسیار کاربردی، کاربران میتوانند به تعداد دلخواه بنرهای لایوهای برنامهریزی شدهی را در فید پروفایل اینستاگرام خود قرار دهند.
چندی پیش این شبکه اجتماعی پرطرفدار خبر داد که در حال آزمایش امکان نمایش استوریهای به صورت عمودی با گروه کوچکی از کاربران است. مشاور رسانههای اجتماعی «مت ناوارا» در توضیحات این قابلیت آورده که برخی کاربران مستقر در ترکیه بهروزرسانی جدیدی از اینستاگرام دریافت کردهاند که قابلیت نمایش استوریها به شکل عمودی برای آنها اضافه شده است. این مشاور رسانههای اجتماعی در ادامه توضیح داده که در این حالت از نمایش استوریها، کاربران میتوانند با ضربه زدن به سمت چپ و راست استوریهای یک کاربر را مشاهده کنند.
همچنین باید خاطر نشان کنیم که شرکت مادر اینستاگرام یعنی متا چند روز پیش اعلام کرد که در جهت نزدیک شدن به اهداف متاورسی قصد دارد آواتارهای سهبعدی را به استوریهای اینستاگرام، بخش دایرکت این پلتفرم اضافه کند. مدیر عامل شرکت متا «مارک زاکربرگ» گفته که این آواتارهای سهبعدی گامی کوچک به سمت متاورژنیست که هنوز خیلیها آن را باور ندارند.