سایت خبری طلا

نظرسنجی: تحلیلگران چندان به آینده طلا خوشبین نیستند

منبع: Kitco


همراه با کلاهش رشد قیمت طلا در روز جمعه احساسات صعودی در میان کارشناسان کاهش یافته است و نظرات متناقظی درباره آینده قیمت طلا در بازار به دست آمده است.


به گزارش سایت طلا، سایت جهانی کیتکونیوز هر هفته در میان کارشناسان و سرمایه گذاران یک نظرسنجی برگذار کرده و از آنها می خواهد تا قیمت طلا در هفته آینده را پیش بینی کنند. نظرسنجی این هفته احساسات متناقضی را در میان تحلیلگران نشان می داد.

نتایج همچنین نشان داد که سرمایه‌گذاران خرد نسبت به طلا خوش‌ بین هستند. با این حال، مشارکت سرمایه گذاران در نظرسنجی پایین بوده است.

تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا در میانه نیرو های متضاد گیر افتاده است. از طرفی اقتصاد جهانی با فشار تورمی مضاعفی مواجه است و از طرف دیگر افزایش نرخ بهره توسط بانک های مرکزی از جمله فدرال رزرو در جریان است.

افزایش تورم باعث افزایش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران می شود چراکه فلز زرد به عنوان یک دارایی امن می تواند در برابر تورم مقاوم باشد اما از طرف دیگر افزایش نرخ بهره باعث افزایش ارزش دلار شده و در نتیجه قیمت طلا کاهش پیدا می کند.

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، پنج نفر یا 29 درصد خواستار افزایش قیمت طلا شدند. آرای نزولی و خنثی نیز هر کدام شش رای یا 35 درصد را به دست آوردند.

همچنین 683 رای از طرف سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد، 385 نفر یا 56 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته آینده بودند. 152 یا 22 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 146 رأی دهنده یا 21 درصد در کوتاه مدت نسبت به طلا بی طرف بودند.