سایت خبری طلا

با رعایت این 6 نکته کار را برای یک سارق سخت کنید!

منبع: TIPS AND TRICKS


با انجام این ترفندها، از سرقت خانه خود جلوگیری کنید.


سارقان

سرقت از خانه بزرگترین کابوس همه است. بازگشت به یک خانه خالی بعد از تعطیلات می تواند احساس وحشتناکی داشته باشد؛ بیشتر سرقت ها در تعطیلات اتفاق می افتد، زمانیکه صاحبخانه اغلب از خانه دور است. اما خوشبختانه، چند ترفند وجود دارد که می تواند خانه شما را برای یک سارق دور از دسترس تر کند. ما آن را برای شما توضیح خواهیم داد.

1. این تصور را ایجاد کنید که کسی در خانه است

این نکته را همیشه رعایت کنید: سارقان به کوچکترین جزئیات توجه می کنند. آیا برای مدت طولانی ای در خانه نیستید؟ پس خانه را کاملا مرتب نکنید، مثلا چند فنجان چایی کثیف را روی میز بگذارید. این باعث می‌شود همه چیز «زنده‌تر» به نظر برسد و سارقان مطمئن نباشند که شما در خانه نیستید.

2. فنس کشی

حصار دور تمام خانه آرزوی هر سارقی است. دید مسدود به این معنی است که آنها می توانند وسایل را بی سر و صدا بیرون بگذارند و سپس به راحتی آنها را به وسیله نقلیه خود منتقل کنند. وقتی خانه به وضوح قابل مشاهده نباشد، سارق به راحتی کار خود را انجام می دهد. خانه خود را بازتر نشان دهید و تعدادی لامپ اتوماتیک در فضای باز خانه خود قرار دهید تا سارق احتمالی را در کانون توجه قرار داده باشید.

3. قفل

قفل های خوبی انتخاب کنید تا سارق به سرعت متوجه شود که باز کردن آنها چقدر دشوار خواهد بود. با انتخاب یک قفل در بالا و پایین در، سارق زمان بیشتری را برای باز کردن آنها صرف می کند، به این معنی که ممکن است در نهایت به دنبال خانه دیگری بگردد. همچنین به قفل های پشت درب خانه نیز فکر کنید. قفل پشت درب به همان اندازه مهم است که جلو درب!

4. همسایه ها

جمله "یک همسایه خوب بهتر از یک دوست دور است" را یادتان باشد. آیا برای مدت طولانی به تعطیلات می روید؟ پس به همسایگان خود اطلاع دهید و با آنها هماهنگی کنید که مراقب خانه شما باشند و به آن سر بزنند، این باعث می شود خانه شما کمتر خالی از سکنه به نظر برسد.

5. تایمر

چراغ های دارای تایمر را انتخاب کنید و در مکان های مختلف خانه نصب کنید. به این ترتیب، اتاق ها می توانند به طور متناوب روشن شوند و به سارقان این تصور را بدهند که شخصی در خانه است.

6. رسانه های اجتماعی

«ما تا اخر تابستان در تعطیلات هستیم» این یادداشتی است که می‌توانیم همراه با انواع عکس های لحظه ای سرگرم کننده تعطیلات بااطمینان در پیج خود بگذاریم؛ خوب است اما، با انجام آن مرتکب اشتباه شده ایم، چراکه سارقان نیز می توانند آنها را ببینند و بالطبع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند.