وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به روش شمارهگیری کد #۸۰۰* برای مسدودسازی پیامکهای تبلیغاتی، گفت: در صورتیکه با وجود مسدودسازی دریافت پیامکهای تبلیغاتی، همچنان پیامکهایی با محتوای نامناسب دریافت میکنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسالکننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید.
عیسی زارعپور در اینستاگرام نوشت: حتما شما هم گاهی از دریافت پیامکهای تبلیغاتی از شمارههای شخصی کلافه میشوید. محتوای برخی از این پیامکها، غیرمجاز و برخی هم کلاهبرداری است. این پیامکها بیشتر از طریق سرشمارههای پیامکی و گاهی هم از طریق سیمکارتهای شخصی تلفن همراه یا خطوط تلفن ثابت ارسال میشوند. با شمارهگیری کد #۸۰۰* یا تماس با واحد ارتباط با مشتریان اپراتورها میتوانید مسدود یا فعالسازی دریافت پیامکهای تبلیغاتی را از سرشمارههای پیامکی درخواست کنید.
وی با بیان اینکه تاکید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای پیشگیری از ارسال انبوه پیامکها مزاحم از ابتدای سال جاری اقداماتی را انجام داده است، افزود: شناسایی بیش از ۳۱ هزار خط شخصی و سرشماره متخلف از طریق سامانه کشف تقلب و گزارشهای مردمی به سامانه پیامکی ۱۹۵، الزام اپراتورها و فعالان ارسال پیامک انبوه به تشدید نظارت، اصلاح قراردادها و درج جرایم بازدارنده و نیز احراز هویت دقیق متقاضیان ارسال پیامک انبوه، شناسایی عوامل متخلف فروش سیمکارتهای شخصی برای ارسال پیامک انبوه و قطع دسترسی آنها و طرح دعوی در محاکم قضایی از جمله کارهایی است که در این راستا انجام شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: در صورتیکه با وجود مسدودسازی دریافت پیامکهای تبلیغاتی، همچنان پیامکهایی با محتوای نامناسب دریافت میکنید، این تخلف را با ارسال شماره خط ارسالکننده به سامانه پیامکی ۱۹۵ گزارش کنید. گزارشهای ارسالی در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بررسی و در صورت احراز تخلف، سرشماره ارسالکننده مسدود یا قابلیت ارسال پیامک از شماره شخصی ارسالکننده، سلب میشود.
زارعپور تاکید کرد: با توجه به مقررات جاری، ارسال هر نوع پیامک انبوه از خطوط شخصی ممنوعه و در صورت ارسال، خط تلفن ارسالکننده، مشمول قطع یکطرفه ارسال پیامک میشود. متقاضیان امور تبلیغاتی یا سایر امور نیازمند به ارسال پیامک انبوه باید از پنلهای دارای مجوز ارسال پیامک انبوه استفاده کنند.