پیش بینی قیمت طلا، آیا طلا همچنان افزایشی باقی خواهد ماند؟

همراه با افزایش تورم قیمت طلا طی روز های اخیر یک روند افزایشی را پیموده است. بسیاری از کارشناسان انتظار دارند که طلا در حال حاضر به روند صعودی خود ادامه دهد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، مهم ترین رویداد این هفته داده های مربوط به تورم ایالات متحده است که قرار است امروز منتشر شود. تحلیلگران نظرسنجی بلومبرگ پیش بینی کرده اند که نرخ تورم به 7.3 برسد. با این حال دیگر تحلیلگران بر این باورند که تورم از 7 به 7.2 درصد افزایش خواهد یافت.

سخنگوس کاخ سفید نیز در اظهارات خود اعلام کرد که انتظار دارد نرخ تورم در ماه ژانویه از 7 درصد فراتر رفته باشد. همچنین دیگر داده های تورم که طی هفته های گذشته منتشر شده بود افزایش قابل توجی را نشان داده بود.

افزایش نرخ تورم می تواند باعث شود تا فدرال رزرو تهاجمی تر از قبل عمل کرده و سیاست های مالی سختگیرانه خود را تشدید کند. فدرال رزرو تا پیش از این بر این باور بود که فشار های تورمی گذرا هستند و اقدامی انجام نداده بود اما در شرایط کنونی باید اقدامات شدید تری انجام دهد.

با این حال باید توجه داشت که دلیل افزایش تورم مشکلات ایجاد شده در زنجیره تامین است. برای کاهش تورم لازم است این موضوع را مورد حل قرار داد و صرف افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو نمی تواند به خوبی تورم را کنترل کند.

حقیقت این است که با در نظر گرفتن تورم فعلی، چه تورم در سطح 7 درصد باقی بماند و چه به 7.3 درصد رشد کند، کاهش دادن تورم به هدف 2 درصد توسط فدرال رزرو یک فرایند چند ساله خواهد بود و قرار نیست در مدت کوتاهی تورم کاهش پیدا کند.

در نتیجه این موضوع در صورتی که تورم همچنان برای یک یا دو سال بالا باقی بماند باعث می شود تا تمایل سرمایه گذاران به خرید طلا حفظ شده و در نتیجه آن قیمت طلا می تواند برای مدت طولانی تری در سطوح بالا باقی بماند.