به زودی موزه آینده در دوبی افتتاح خواهد شد

موزه آینده یک موزه نمادین از اختراعات بشر و... در آینده است که قرار است طی هفته های آینده در دوبی افتتاح شود.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، هفته گذشته شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور امارات متحده عربی و حاکم دبی اعلام کرد که موزه نمادین آینده در تاریخ 22 فوریه سال 2022 افتتاح خواهد شد و میزابن بازدید کنندگان خواهد بود.

ساخت و ساز این موزه در ژوئن سال 2016 آغاز شد و در طول مراحل ساخت آن، موزه به دلیل ساختار نمادین خود نگاه های بسیاری را به خود جلب کرد. این موزه قرار است در نوع خود منحصر به فرد بوده و به یکی از جذابیت های شهر دوبی معرفی شود.

طراحی منحصر به فرد این موزه توسط طراح کهنه کار دوبی Shaun Killa انجام شده است. این سازه شبیه یک چشم با یک مرکز توخالی است که نوشته هایی به زبان عربی اطراف آن را پوشانده اند.

طرح دایره ای این موزه نمادین بوده و نشان دهنده انسانیت است. همچنین تپه سبز رنگی که ساختمان موزه بر روی آن قرار دارد نشان دهنده زمین است.

در آگوست سال 2021، با وجود اینکه درهای موزه باز نبود، توسط مجله نشنال جئوگرافیک به عنوان یکی از زیباترین موزه های جهان معرفی شد.

هنوز هیچ اطلاعات رسمی از آن چیزی که قرار است درون این موزه به نمایش گذاشته شود در دسترس نمی باشد اما می توان گفت که قرار است موضوعات و نمایشگاه های مختلفی در این موزه وجود داشته باشد که به مسائلی مانند محیط زیست، سفر فضایی انسان و غیره بپردازد.

در حال حاضر هنوز نرخ بلیط و بازدید از این موزه مشخص نیست و سایت این موزه می گوید که برای دریافت اطلاعات بیشتر باید شبکه های اجتماعی مربوط به موزه را دنبال کنید.