گلکسی S21 فن ادیشن با مشکلی در رفرش‌ریت نمایشگر مواجه شده است

شاید شنیدن این خبر بسیار عجیب باشد اما گلکسی S21 فن ادیشن با مشکلی در رفرش‌ریت نمایشگر مواجه شده است که به نظر می‌رسد مشکل مهمی باشد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، شاید شنیدن این خبر بسیار عجیب باشد اما گلکسی S21 فن ادیشن با مشکلی در رفرش‌ریت نمایشگر مواجه شده است که به نظر می‌رسد مشکل مهمی باشد.

گلکسی S21 فن ادیشن یکی از بهترین گوشی‌های پرچم‌دار اقتصادی است که اوایل سال میلادی کنونی رونمایی و راهی بازار شد. اگرچه این گوشی باید سال گذشته رونمایی می‌شد اما به خاطر اتفاقات مختلف این اتفاق رخ نداد و شرکت کره‌ای مجبور شد نماینده‌ی خوب خود را در سال ۲۰۲۲ و در شرایطی که گوشی‌هایی نظیر گلکسی S22 با قیمت مناسب و سخت‌افزاری به مراتب قدرتمندتر و بهتر رونمایی شدند، راهی بازار کند.

با تمام این تفاسیر اسنپدراگون ۸۸۸ به کار رفته در این گوشی کار خود را به نحو احسنت انجام داد تا بدین ترتیب این گوشی بتواند در بررسی‌های صورت گرفته، امتیاز قابل قبولی را دریافت کند. اما یکی از نویسندگان وب‌سایت SamMobile که از این گوشی استفاده می‌کند به‌تازگی با مشکلی در رفرش‌ریت نمایشگر آن مواجه شده است و این‌طور هم که به نظر می‌رسد، بسیاری از کاربران دیگر هم از مشکلی مشابه رنج می‌برند و این موضوع را در انجمن وب‌سایت سامسونگ به اشتراک گذاشته‌اند.

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی این افراد، تمام رابط کاربری گلکسی S21 فن ادیشن گهگداری کند می‌شود. این کندی در نتیجه ی لگ یا هنگ نیست. در واقع باید گفت به نظر می‌رسد رفرش‌ریت نمایشگر به میزانی کمتر از ۶۰ هرتز می‌رسد که باعث می‌شود تمام انیمیشن‌های درون گوشی با کندی حرکت کنند.

گلکسی S21 فن ادیشن مثل گلکسی S21 اولترا از فناوری رفرش‌ریت متغیر بهره نمی‌برد که رفرش‌ریت آن را در مواقع غیر ضروری به پایین‌تر از ۶۰ هرتز برساند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی شود. نهایت کاری که می‌توان در بخش رفرش‌ریت برای صرفه‌جویی در مصرف باتری انجام داد این است که میزان آن را روی ۶۰ هرتز تنظیم کنیم چون گوشی اجازه‌ی تنظیم دیگری را به کاربر نمی‌دهد. بنابراین به نظر می‌رسد این مشکل نرم‌افزاری باشد و بعد از ارائه‌ی آپدیت‌های متعدد در آینده حل شود.

اگر شما هم با گوشی خود به چنین مشکلی برخورده‌اید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک‌بار صفحه را خاموش و دوباره روشن کنید تا همه چیز به شرایط قبل بازگردد. البته فرض بر این است که وجود چنین مشکلی در نماینده‌ی سامسونگ به خاطر ضعف سخت‌افزاری نمایشگر نیست. اگر این‌طور باشد متأسفانه گوشی باید به شرکت تحویل داده شود تا یک مدل بدون مشکل بار دیگر در دسترس کاربران قرار بگیرد.

متأسفانه طی تجربه‌ی شخصی با گوشی گلکسی S20 فن ادیشن هم دقیقا با چنین مشکلی مواجه شده‌ام. گوشی بعد از دریافت اندروید ۱۲ در بسیاری مواقع لرزش پیدا می‌کند به گونه‌ای که گویا رفرش‌ریت آن به کمتر از ۳۰ هرتز می‌رسد. اندکی کار با گوشی آن را به شرایط خوب سابق باز می‌گرداند اما متوجه نمی‌شوم دقیقا مشکل چیست که این اتفاق رخ می‌دهد.

امیدواریم سامسونگ به‌زودی این مشکلات را حل کند چرا که گوشی‌های سری فن ادیشن طرفداران بسیار زیادی دارند و به واسطه‌ی قیمت مناسب و قدرت سخت‌افزاری فوق‌العاده بالا، بسیار توجه کاربران را جلب کرده‌اند. اگر سامسونگ بخواهد در بازار گوشی‌های بالارده موفق شود قطعا باید این مشکل را قبل از اینکه دردسر ساز شود حل کند.