بهبود نوار وظیفه ویندوز ۱۱ برای تبلت‌ها

نوار وظیفه مخصوص تبلت مایکروسافت کمی کوچکتر طراحی شده است و فقط اطلاعات مهمی مانند زمان و تاریخ یا شبکه و وضعیت باتری را نشان می‌دهد. در این نوار وظیفه نماد‌های برنامه، جستجو، ویجت‌ها و دکمه‌ی استارت پنهان شده اند.

خبر را برای من بخوان

مایکروسافت در حال آزمایش یک نوار وظیفه جدید در ویندوز ۱۱ برای استفاده در تبلت‌ها می‌باشد. نوار وظیفه جدید کمی کوچکتر طراحی شده است و فقط اطلاعات مهمی مانند زمان و تاریخ یا شبکه و وضعیت باتری را نشان می‌دهد. در این نوار وظیفه نماد‌های برنامه، جستجو، ویجت‌ها و دکمه‌ی استارت پنهان شده اند.

به گزارش فرارو، هنگامی که از ویندوز ۱۱ در تبلت استفاده می‌کنید، تنظیمات جدیدی بطور خودکار نوار وظیفه را پنهان می‌کند و در نتیجه فضای صفحه نمایش بیشتری برای کاربران ایجاد می‌شود. کاربران می‌توانند با لمس نوار وظیفه آن را به حالت قبلی خود بازگردانند و همچنان آیکون برنامه ها، دکمه استارت و نوار جستجو را مشاهده کنند.

علاوه بر این مایکروسافت به زودی نحوه عملکرد ویجت‌ها را نیز در ویندوز ۱۱ اصلاح خواهد کرد. تیم Windows Insider توضیح می‌دهد: " این کار کشف و تعامل با ویجت‌ها و محتوای اخبار جدید را از طریق فید خود آسان‌تر می‌کند. این نسخه بر روی شناسایی ویجت‌ها تمرکز دارد و به مرور زمان ما قصد داریم فید را حتی شخصی‌تر نیز کنیم." مایکروسافت همچنین در حال آزمایش ۳۷ ایموجی جدید در ویندوز ۱۱ است، ایموجی‌هایی همچون شکلک ترول، لوبیا و شکلک ذوب شده که با Emoji 14.0 به اندروید، iOS و سایر پلتفرم‌ها نیز راه پیدا کرده‌اند.

در جدیدترین نسخه آزمایشی ویندوز ۱۱ بستن پنجره‌های مرتبط که در کنار یکدیگر هستند، آسانتر خواهد شد و تب‌های پیشنهادی Microsoft Edge در snap assist ویندوز ظاهر خواهند شد. اکنون زمانی که بخواهید پنجره‌ای را ببندید، سه برگه اخیر Edge را می‌بینید و این می‌تواند در بخش تنظیمات ویندوز ۱۱ غیرفعال شود. ویژگی‌های جدید ویندوز ۱۱ در حال تست و بهینه سازی هستند و ممکن است تا ماه‌ها به ویندوز راه پیدا نکنند. Panos Panay، مدیر ویندوز و دستگاه‌های مایکروسافت، اخیراً فاش کرد که این شرکت در ماه‌های آینده ویژگی‌های بیشتری را به ویندوز ۱۱ اضافه خواهد کرد. او می‌گوید: "ما از انواع مکانیسم‌های به‌روزرسانی که در اختیار داریم، از جمله به‌روزرسانی‌های فروشگاه مایکروسافت استفاده خواهیم کرد. هدف ما ارائه نوآوری‌های مستمر و بهترین تجربیات است."