شکایت صاحبان گلکسی اس ۲۲ از سامسونگ
سرویس بهینه سازی بازی (GOS) باعث شد صاحبان گلکسی اس ۲۲ شکایت حقوقی را علیه سامسونگ تنظیم کنند.
به گزارش موبوایران، منابع حقوقی روز سه شنبه گفتند که صاحبان سری گلکسی اس ۲۲، جدیدترین گوشی هوشمند سامسونگ، در حال آماده شدن برای شکایت از این شرکت برای خدمات بهینه سازی باتری در هنگام بازی در این مدل هستند که ظاهراً عملکرد گوشی را محدود میکند.
سری گلکسی S۲۲ که ماه گذشته منتشر شد، به دلیل خدمات بهینهسازی که برای بهینهسازی CPU و سایر عملکردها برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد در حین بازی طراحی شده است، در داخل کره جنوبی و خارج از این کشور مورد انتقادهای شدید قرار گرفت. این سرویس در مدلهای دیگر گوشیهای هوشمند سامسونگ نیز اعمال شده است، جایی که میتوان آن را غیرفعال یا حذف کرد، اما انجام این کار در آخرین مدلهای گلکسی S۲۲ که با بهروزرسانی One UI ۴.۰ ارائه میشوند غیرممکن شد و باعث شکایتهایی شد که سامسونگ در تلاش است تا آن را برطرف کند.
روند شکایت صاحبان
طبق منابع حقوقی، دارندگان سری گلکسی اس ۲۲ اخیراً یک جامعه اینترنتی برای گرد هم آوردن افراد برای پیوستن به یک شکایت دسته جمعی علیه سامسونگ افتتاح کرده اند. پس از استخدام یک وکیل، مالکان قصد دارند شکایت خود را برای دریافت غرامت ۲۴۲.۴۰ دلاری برای هر نفر تنظیم کنند. یکی از مدیران انجمن گفت: "ما یک محصول رده بالا با برچسب قیمتی بیش از ۱ میلیون وون خریدیم. ما باید از حقوق خود به عنوان مصرف کنندگانی که توسط یک تبلیغات اغراق آمیز فریب خورده اند، استفاده کنیم. "
سامسونگ اخیراً اعلام کرده است که به زودی یک بهروزرسانی نرمافزاری را برای رفع مشکل توقف برنامهها که بر عملکرد گوشیهای هوشمند سری گلکسی S۲۲ تأثیر میگذارد، منتشر میکند. هسته اصلی این مشکل نرم افزاری به نام سرویس بهینه سازی بازی (GOS) است که طبق گزارشها عملکرد ۱۰ هزار برنامه را کاهش میدهد. این لیست شامل برنامههای محبوب مانند اینستاگرام، نتفلیکس، تیک تاک و حتی برنامههای خود سامسونگ مانند Secure Folder و Samsung Pay است. این شرکت اعلام کرد که قصد دارد گزینهای را در برنامه لانچر بازی خود اضافه کند تا به کاربران اجازه دهد عملکرد را از طریق به روز رسانی نرم افزار اولویت بندی کنند.