به گزارش موبوایران، گزارشها نشان میدهد که شرکت Stellantis برای طبقه متوسط، به دنبال ساخت BEVهای مقرون به صرفه است.
اکنون خرید یک خودروی جدید، کمی دشوار شده است. به لطف مجموعهای از عوامل مانند کمبود جهانی تراشه و همه گیری کرونا، قیمت خودروی نو و دست دوم از همیشه گرانتر شده است.
این امر باعث شده است که بسیاری از مصرف کنندگان تصمیم خرید خودرو خود را به حالت تعلیق در بیاورند، در حالی که برخی دیگر مجبور شده اند به مدلی پایینتر از هدف مد نظر خود رضایت دهند و این روند قیمت گذاری جدید، باعث نگرانیهای زیادی برای مردم و کارلوس تاوارس مدیر عامل Stellantis شده است.
میانگین قیمت خرید یک خودروی جدید اخیراً به بالای ۴۷۰۰۰ دلار رسیده است و طبق گزارش ها، آمریکاییها به طور متوسط ۴۷۰۷۷ دلار برای خرید یک خودروی جدید هزینه میکنند. در سال ۲۰۲۱ هزینه متوسط یک خودروی جدید در مقایسه با دادههای قیمت گذاری در سال ۲۰۲۰ به میزان ۶۲۲۰ دلار افزایش یافته بود و به نظر میرسد این روند افزایش قیمت، ادامه دار باشد.
مدیر عامل شرکت Stellantis، کارلوس تاوارس در این باره گفت: من بسیار نگران افزایش قیمتها هستم. برای رفع این مشکل، شرکت Stellantis به دنبال استراتژی جدید خود برای سال ۲۰۳۰، در حال کار روی ساخت BEVهای مقرون به صرفه است. گفته میشود این شرکت قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ از ۲۵ خودروی جدید در این حوزه رونمایی کند.