نزدیک عید است و شما احتمالا به این ترفندهای آسان و کاربردی نیاز پیدا می کنید

نزدیک عید است و شما احتمالا به این ترفندهای آسان و کاربردی نیاز پیدا می کنید.

خبر را برای من بخوان

1. از فویل آلومینیومی به عنوان قیف استفاده کنید

کاری انجام می دهید و به قیف نیاز دارید؟ مشکلی نیست، فقط می توانید از فویل استفاده کنید؛ فویل را به شکل قیف بغلتانید، حالا آماده استفاده است.

2. زنگ زدگی را با فویل آلومینیومی پاک کنید

یکی دیگر از موارد مفید که می توان از فویل استفاده کرد، از بین بردن زنگ زدگی است. ابتدا محل را با یک پارچه میکروفیبر و کمی آب و صابون تمیز کنید. سپس یک تکه فویل را در آب تمیز آغشته کرده و روی ناحیه زنگ زده بمالید.

3. پارگی های درب توری خود را با لاک ناخن شفاف برطرف کنید

درست مانند جوراب شلواری، پارگی های درب توری به راحتی با لاک ناخن شفاف برطرف می شود.

4. با تکه های یخ فرورفتگی فرش خود را برطرف کنید.

یک تکه یخ را روی فرورفتگی فرش خود قرار دهید و صبر کنید تا آب شود. فرش آب را جذب کرده و به شکل اولیه خود در می آید. پس از خشک شدن کامل فرش، می توانید با یک برس سخت به آن نقطه برگردید و برس بکشید.

5. سر دوش خود را با سرکه تمیز کنید

برای تمیز کردن دوش خود به وسایل نظافتی گران قیمت نیاز ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید سرکه است. مقداری سرکه روی سر دوش خود بریزید و بگذارید یک شب بماند. روز بعد کاملاً تمیز خواهد بود.

6. از شر موهای حیوان خانگی خود خلاص شوید

اگر گربه یا سگ دارید، می دانید که چقدر مو از خود به جای می گذارند؛ به خصوص فرش ها که کاملا پوشیده از مو شده و به سختی با جاروبرقی تمیز می شوند؛ اما با کمک یک برف پاک کن یا گیره پنجره در کوتاه ترین زمان کارتان تمام می شود.

7. پنکه های سقفی خود را در جهت درست روشن کنید

شاید از خود بپرسید که آیا راه درستی برای روشن کردن پنکه سقفی شما وجود دارد؟ پاسخ کوتاه این است: بله، وجود دارد. با تغییر چرخش پنکه سقفی خود می توانید در هزینه گرمایش و سرمایش صرفه جویی کنید. در زمستان، فن ها باید با سرعت کم و در جهت عقربه های ساعت کار کنند تا هوای گرم را به سمت بالا و اطراف اتاق بکشند. از طرف دیگر، در تابستان، آنها باید در خلاف جهت عقربه های ساعت حرکت کنند تا هوای سرد را به سمت پایین ببرند. در حالی که یک فن در واقع دمای اتاق را تغییر نمی‌دهد، ولی هوای گرم یا خنک روی پوست شما احساس گرما یا سردی بیشتری می‌کند و به احتمال زیاد به کولر استراحت می‌دهید. خوب است بدانید!

8. پنجره های خود را با پوشش حباب دار برای زمستان آماده کنید

پنجره خود را با کمی آب خیس کنید و سپس پوشش حباب دار را روی شیشه قرار دهید. تمام، درست مثل این که شما یک روش ساده و ارزان برای حفظ گرما در داخل و خارج از خانه دارید. باید اعتراف کنیم که خیلی شیک به نظر نمی رسد، بنابراین آن را در اتاق های خواب امتحان کنید.

9. با لاک ناخن از باز شدن پیچ ها جلوگیری کنید

این شگفت انگیز است که یک لایه نازک لاک چه کاری می تواند انجام دهد. با پوشاندن یک پیچ با کمی لاک ناخن، که به عنوان چسب عمل می کند، شانس ماندن آن را در جای خود افزایش می دهید. عالی!