رقیب ساعت هوشمند اپل در یک قدمی اوست
رقیب جدید اپل در عرضه جهانی ساعتهای هوشمند به جایگاه دوم رسیده است.
به گزارش موبوایران، از زمانی که اپل واچ برای اولین بار در آوریل 2015 عرضه شد، در راه تبدیل شدن به محبوب ترین ساعت جهان بود. اپل سال گذشته، همچنان برترین ساعت هوشمند جهان باقی ماند؛ اگرچه پیشتازی آن کاهش یافت زیرا یک رقیب جدید در جایگاه دوم قرار گرفت. طبق تحقیقات Counterpoint، در سال 2021، اپل واچ 30.1 درصد از تحویل ساعت های هوشمند در سراسر جهان را تشکیل می داد که نسبت به سهم 32.9 درصدی که این دستگاه در سال 2020 از آن برخوردار بود، کمتر است.
یک تغییر بزرگ در سال گذشته پس از اپل اتفاق افتاد که در آن سامسونگ با سهم 10.2 درصدی به جای سهم 10.7 درصدی هواوی از گوشی هوشمند به جایگاه دوم رسید. پیشتازی اپل از 22.2 درصد در سال 2020 به 19.9 درصد در سال 2021 کاهش یافت. بدون عرضه مدل ارزانتر اپل واچ SE در سال گذشته، میانگین قیمت فروش اپل واچ 3 درصد افزایش یافت.
بعد از اپل، سامسونگ و هواوی، شرکت ساعتهای هوشمند بچهگانه imoo با 5.2 درصد از کل بازار جهانی ساعتهای هوشمند در رتبه بعدی قرار گرفت. Amazfit (5.1٪)، Garmin (4.6٪)، fitbit (3.8٪)، Mi (3.6٪) و نویز (2.6٪) در رتبه های بعدی قرار گرفتند. در میان عملکردهای برجسته، سامسونگ شاهد افزایش 200 درصدی درآمد سه ماهه سوم خود به صورت متوالی بوده و بهترین نتایج فصلی خود را برای بخش ساعت های هوشمند کسب کرده است.
هوآوی با عرضه ساعتهای گرانقیمت جدید و یک ساعت هوشمند بچهگانه، به لطف عرضه ساعتهای Watch GT 3 و Watch Fit Mini، فروش ساعتهای هوشمند خود را در سه ماهه دوم دو برابر کرد.
بر اساس درآمد، اپل واچ حدود نیمی از کل درآمد صنعت را در سال گذشته تشکیل می داد. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، انتظار می رود اپل در پاییز آینده سه مدل جدید را وارد بازار کند. دومی خواستار معرفی اپل واچ سری 8، نسل دوم اپل واچ SE ارزان قیمت و اپل واچ مقاومی است که روی ورزش های شدید متمرکز شده است. تنها ویژگی جدید مرتبط با سلامتی که می بیند به اپل واچ سری 8 اضافه می شود، ویژگی اندازه گیری دمای بدن کاربر است.
بازار جهانی ساعتهای هوشمند در سال 2021 شاهد افزایش 24 درصدی فروش نسبت به سال گذشته بود. هند به عنوان دومین بازار بزرگ گوشیهای هوشمند جهان، شاهد افزایش سهم خود از عرضه ساعتهای هوشمند از 3 درصد در سال 2020 به 10 درصد در سال 2021 بود که افزایشی 274 درصدی را نشان میدهد.
فروش ساعت های هوشمند در هند در سال گذشته 274 درصد افزایش یافت؛ رقیب جدید پس از اپل در جایگاه دوم در عرضه جهانی ساعت های هوشمند قرار گرفت.
سوجونگ لیم معاون مدیر Counterpoint، گفت: رشد خوب بازار جهانی ساعتهای هوشمند در سال 2021 به خودی خود معنیدار است، اما از این جهت معنادارتر است که ما را به رشد آینده امیدوار میکند. با توانایی آنها در نظارت بر پارامترهای مهم سلامت مانند فشار خون، ECG و SPO2، این دستگاهها در حال محبوب شدن هستند.