به گزارش موبوایران، اگر لپتاپ شخصی دارید، احتمالاً فایلهای PDF مهم خود را در دستگاه ذخیره کردهاید. ممکن است شرایطی پیش بیاید که مجبور شوید لپ تاپ خود را با یکی دیگر از اعضای خانواده یا دوست خود به اشتراک بگذارید، اما نمی خواهید آنها به PDF های ذخیره شده شما دسترسی داشته باشند.
می توانید فایل های PDF را با استفاده از رمزهای عبور محافظت کنید و برای دسترسی باید رمز عبور را وارد کنید. Adobe یک ابزار پولی دارد که می تواند به شما کمک کند از فایل های PDF خود با رمز عبور محافظت کنید. این ابزار Adobe Acrobat نام دارد. با استفاده از آن، می توانید هر PDF را با مراحل ساده رمزگذاری کنید.
اگر می خواهید فایل های PDF خود را به صورت رایگان با رمز عبور محافظت کنید، راه حلی وجود دارد که عمل خواهد کرد. می توانید ابتدا از هر ابزار OCR آنلاین برای تبدیل PDF خود به یک فایل Word استفاده کنید. پس از انجام این کار، مراحل ذکر شده در زیر را دنبال کنید:
1.سند MS word را در رایانه/لپ تاپ خود باز کنید.
2.روی File کلیک کنید و Save As را انتخاب کنید. محل ذخیره فایل را انتخاب کنید.
اکنون، PDF (*.pdf) را از منوی کشویی Save as type انتخاب کنید.
4.در اینجا، روی دکمه " Options " کلیک کنید.
5.با این کار یک تب کوچک باز می شود. روی گزینه «Encrypt the document with a password» کلیک کنید و سپس روی OK کلیک کنید.
6.رمز عبور فایل را وارد کرده و دوباره وارد کنید و Ok را بزنید
فایل اکنون با رمز عبور محافظت می شود و تنها پس از وارد کردن رمز صحیح باز می شود.