به گزارش موبوایران، جدیدترین گزارش شرکت "اَد داپلکس" حاکی از آن است که رشد شمار کاربران ویندوز ۱۱ وضعیت یکنواختی پیدا کرده است و شاید لازم باشد مایکروسافت برای جذب کاربران جدید، بهروزرسانیهای جدیدی را منتشر کرده یا قابلیتهای بیشتری را به این سیستم عامل اضافه کند.
ویندوز ۱۱ در مارس ۲۰۲۲ تنها ۰.۱ درصد سهم بازار از سایر نسخه های ویندوز مایکروسافت گرفت و مجموعا ۱۹.۴ درصد سهم از بازار ویندوز داشت و ۰.۶ درصد هم مربوط به استفاده از ویندوز ۱۱ اینسایدر بود.
این آمار نشان می دهد با وجود تلاش مایکروسافت برای تشویق کاربران به ارتقا به ویندوز ۱۱، نسخه قبلی ویندوز همچنان جایگاه مستحکمی در میان بسیاری از مصرف کنندگان دارد.
از ۸۰ درصدی که از ویندوز ۱۰ استفاده میکنند، بیشترین استفاده مربوط به جدیدترین نسخههای بهروزرسانی شده بود. ویندوز ۱۰ N۲۱U (نیمه دوم سال ۲۰۲۱) که در نوامبر سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ۲۸.۵ درصد سهم از کل بازار داشت و ویندوز ۱۰ M۲۱U (نیمه اول سال ۲۰۲۱) که در مارس سال ۲۰۲۱ منتشر شد، ۲۶.۵ درصد سهم داشت. حدود ۲۵ درصد سهم باقیمانده مربوط به نسخههای قدیمیتر بود. مایکروسافت همچنان باید اقداماتی انجام دهد تا شمار زیادی از کاربران به جدیدترین نسخهها ارتقا پیدا کنند.
"اَد داپلکس آمارش را از ۵۰۰۰ اپلیکیشن ویندوز استور تهیه کرد که ممکن است منعکس کننده کل بازار نباشد اما به نظر می رسد این آمار با یافتههای اخیر مایکروسافت همخوانی داشته باشند. این شرکت نرم افزاری اخیرا اعلام کرد ۱.۴ میلیارد دستگاه با ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ کار می کنند.
طبق یافتههای تحقیقات اخیر، یک سوم از لپتاپها یا رایانههای رومیزی سازمانی، حداقل شرایط لازم برای اجرای ویندوز ۱۱ را ندارند.