بررسی مقایسه‌ای بازار فروش گوشی‌های میان رده و پرچمدار آیفون

به نظر می‌رسد با استقبال نه چندان خوب مشتریان از آیفون SE، پرچمداران اپل یعنی آیفون ۱۳ و ۱۴ جایگاه خوبی را در بازار فروش مشتریان به دست آورند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش موبوایران، به نظر می‌رسد با استقبال نه چندان خوب مشتریان از آیفون SE، پرچمداران اپل یعنی آیفون ۱۳ و ۱۴ جایگاه خوبی را در بازار فروش مشتریان به دست آورند.

به لطف خانواده بسیار محبوب آیفون ۱۳، اپل در سال ۲۰۲۱ سال بسیار خوبی را در صنعت همیشه شلوغ و رقابتی موبایل سپری کرد و فاصله خود را با رقیب همیشگی سامسونگ کاهش داد و در عین حال به راحتی شیائومی، اوپو و ویوو را به عنوان دومین رتبه جهان از نظر فروش گوشی‌های هوشمند پشت سر گذاشت.

البته، با توجه به عرضه چهارگانه آیفون ۱۳ در اواخر سال گذشته و رونمایی از سری گلکسی اس ۲۲ کمی دیرتر از آنچه در ابتدا پیش بینی می‌شد، انتظار می‌رفت اپل سال ۲۰۲۲ را نیز با خوش شانسی آغاز کند.

بر اساس پنج لیست برتر گوشی‌های پرفروش ژانویه در سراسر مناطق کلیدی مانند ایالات متحده، بریتانیا، چین و کره جنوبی، اپل جایگاه اپل ثابت شده است، اما به این معنی نیست که همه چیز از آنجا به آرامی پیش خواهد رفت.

صاحب نظران معتقدند آیفون SE (۲۰۲۲) به همان خوبی که در ابتدا پیش‌بینی می‌شد، به فروش نمی‌رسد، و آخرین گزارش خواستار کاهش سفارشات تولید حدود ۲۰ میلیون دستگاه است.

در حالی که این عدد در چارچوب کامل قرار داده نشده است، مینگ-چی کو اخیراً تخمین محموله سال ۲۰۲۲ خود را از ۲۵ تا ۳۰ میلیون به ۱۵ تا ۲۰ میلیون کاهش داده است. محموله‌ها و ساخت‌ها دو چیز متفاوت هستند، اما حتی با فرض اینکه اپل قبلاً انتظار می‌رفت امسال ۴۰ میلیون واحد آیفون SE ۵G تولید کند، تولید ۲۰ میلیون گوشی تلفن همراه نشان دهنده نیمی از این رقم است که برای اپل بد است.

جای تعجب نیست که جذابیت محدود نسل سوم آیفون SE کمابیش مستقیماً با نتایج فروش تاسف بار آیفون ۱۲ مینی و ۱۳ مینی مرتبط است. دستگاه‌های کوچک به سادگی هیچ آینده‌ای در بازار گوشی‌های هوشمند ندارند، اما این خبر خوبی برای سه مدل از چهار مدل اصلی آیفون ۱۳ و هر چهار نسخه آینده آیفون ۱۴ است.

متأسفانه برای اپل، آیفون ۱۳ ممکن است نتواند بیش از نیمی از کسب و کار از دست رفته آیفون SE ۳ را پوشش دهد، که در نهایت منجر به کاهش ۹ میلیونی یا بیشتر، از تولید کلی آیفون ۲۰۲۲ در مقایسه با برآورد‌های قبلی می‌شود.

درباره این موضوع که خدمات اپل در این سه ماهه روز به روز بیشتر محبوب و در نتیجه سودآورتر می‌شوند هیچ شکی وجود ندارد، اما یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که این موضوع برای کاربران آیفون از چهار جغرافیای مختلف صادق است، که بسیار مهم به نظر می‌رسد.

مسلماً، برخی از سرویس‌ها مانند Apple Music، Arcade، iCloud و Fitness موفق‌تر از سایرین هستند، اما برخی از خدمت نیز نتوانسته اند به اندازه کافی موفق عمل کنند.

البته، هنوز هم بزرگترین خرج کننده‌ها کسانی هستند که دستگاه‌های رده بالاتری مانند اعضای خانواده آیفون ۱۲ و ۱۳ در اختیار دارند، که به نظر می‌رسد مهم‌ترین دلیل اپل برای عدم نگرانی از محبوبیت پایین آیفون SE مقرون به صرفه باشد.

جالب اینجاست که علیرغم موفقیت عظیم جدیدترین پرچمداران اپل، میانگین سنی آیفون‌های فعال اخیراً به افزایش خود ادامه داده است، که نشان‌دهنده «تقاضای محدود» است که می‌تواند به فروش خوبی برای سری آیفون ۱۴ نیز تبدیل شود.