تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی ابلاغ شد
تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی توسط رئیس قوه قضائیه ابلاغ شد.
به گزارش سایت طلا ، در اجرای تکالیف قانونی بند (ج) ماده (۱۲) قانون ارتقاء سلامت اداری و مقابله با فساد مصوب ۱۳۹۰ با اصلاحات و الحاقات آن و بند (۳) ماده (۳۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۶ با اصلاحات آن و در راستای بند (پ) ماده (۶۷) قانون برنامه ششم توسعه کشور مصوب ۱۳۹۰ و ماده (۲) آیین نامه قانون دفاتر اسناد رسمی و کانون سردفتران و دفتریاران مصوب ۱۳۹۹ رئیس قوه قضائیه و به منظور توسعه خدمات الکترونیک، تسهیل در امور ثبتی مراجعان و پیشگیری از واسطه گری در انجام امور ثبتی مردم، « تعرفه ارائه خدمات الکترونیکی امور ثبتی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با استفاده از ظرفیت دفاتر اسناد رسمی» به شرح مواد ذیل است.
ماده ۱- جهت انجام خدمات مندرج در جدول تعرفه به شرح پیوست، به دو طریق زیر عمل میشود،
الف - به صورت خودکاربری
- شهروندان میتوانند از طریق سامانههای سازمان ثبت خدمات موصوف را دریافت کنند. سامانههای ذیربط از طریق سایت سازمان به اطلاع عموم خواهد رسید.
ب - دفاتر اسناد رسمی در سراسر کشور
- در صورت مراجعه شهروندان به دفاتر فوق، هزینه خدمات مطابق جدول مذکور خواهد بود.
ماده ۲- نحوه توزیع عادلانه بین دفاتر اسناد رسمی تابع شیوه نامه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور میباشد.
ماده ۳- اسناد اشخاص بی بضاعت با تأیید کانون سردفتران و دفتریاران بدون دریافت حق التحریر، تنظیم و ثبت میشود. نحوه تقسیم اسناد مزبور و چگونگی نظارت بر اجرای آن به موجب دستورالعملی است که توسط هیئت مدیره کانون سردفتران و دفتریاران مرکز پیشنهاد و به تصویب رئیس سازمان ثبت میرسد.
ماده ۴- دفاتر اسناد رسمی کلیه مبالغ موضوع این تعرفه را از طریق شبکه بانکی و به وسیله سامانه پرداخت الکترونیکی (مستقر در دفترخانه) دریافت میکنند.
جدول تعرفه
تعرفه | نوع خدمت | |
سهامی عام هر صورت جلسه ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال سهامی خاص هر صورت جلسه ۱،۰۰۰،۰۰۰ ریال |
ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(سهامی عام و خاص | |
هر صورتجلسه ۷۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات صورتجلسه ها درسامانه جامع(شرکت های غیر سهامی) | |
هر صورتجلسه ۵۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات صورتجلسه و موسسات غیر تجاری | |
هر درخواست ۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی خاص | |
هر درخواست۳،۰۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات درخواست تاسیس شرکت سهامی عام در دو مرحله | |
هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات درخواست تاسیس موسسات غیر تجاری | |
حقیقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال حقوقی ۵۰۰،۰۰۰ ریال |
درخواست اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی(حقیقی و حقوقی) | |
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال | درخواست اظهار نامه دفتر ثبت تجاری | |
رایگان | درخواست کد فراگیر اتباع خارجی برای جراعان دفاتر | |
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ریال | ورود اطلاعات تکمیلی در صورت نقص یا ایراد در موضوعات ۱ تا ۶ این جدول | |
رایگان | انجام خدمات احرازی ذی سمت بودن پس از تهیه پیش نویس سند | |
رایگان | ثبت نام در سامانه ثنا برای مراجعان دفتر | |
هر درخواست۳۰۰،۰۰۰ ریال | درخواست تقاضای تعویض سند مالکیت ارسال آن | |
هر درخواست۱،۵۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات و ارسال اظهار نامه مالکیت اختراعات و علایم تجاری و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن | |
هر درخواست۲،۰۰۰،۰۰۰ ریال | ورود اطلاعات و ارسال اظهارنامه مالکیت طرح های صنعتی و نشانه های جغرافیایی و تغییرات آن |