پوتین حمله به کارخانه ماریوپل را متوقف کرد

پوتین حمله به کارخانه ماریوپل را متوقف کرد، اما دستور محاصره کامل آنجا را داد.

خبر را برای من بخوان

پوتین حمله به کارخانه ماریوپل را متوقف کرد، اما دستور محاصره کامل آنجا را داد.

ولادیمیر پوتین گفت که حمله به نیروگاهی که نیروهای اوکراینی در آن مستقر بودند«غیرعملی» است و به آنها فرصت دیگری برای تسلیم شدن داد. در حالی که او ادعا میکرد ماریوپل را موفقیت تصرف میکند. جایی که نیروهایش حملهای را در شرق اوکراین انجام دادند و روسیه متحمل خسارات سنگین شد.

کارخانه آهن و فولاد آزوفستال در ماریوپول اوکراین، جایی است که سربازان و غیرنظامیان در آنجا مستقر هستند.

رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه به نیروهای روسیه دستور داد به کارخانه فولاد سازی که نیروهای اوکراینی در آن مستقر بودند در ماریوپل حمله نکنند، بلکه آن را به طور کامل محاصره کنند. وی، که حمله مستقیم را "غیرعملی" خواند، تلاش کرد تا در این شهر ادعای پیروزی کند، حتی در شرایطی که نیروهای روسی نتوانستهاند ،اوکراینیهایی را که تسلیم نشده اند تحت سلطه خود درآورند.

به گفته مقامات اوکراینی، اظهارات آقای پوتین تلاشی بود برای تسلط بر یک شهر استراتژیک که روسیه نتوانسته است بهرغم بمباران دو ماهه که منجر به کشته شدن دهها هزار غیرنظامی شده است، آن را به طور کامل تصرف کند. به گفته معاون نخست وزیر اوکراین، شهردار ماریوپل روز پنجشنبه خواستار آتش بس شد تا به غیرنظامیان بیشتری که در شهر گیر افتاده اند اجازه فرار دهد، یک روز پس از آن ، چهار اتوبوس حامل افراد غیرنظامی، موفق به ترک این شهر شدند