به گزارش موبوایران، گوگل بر اساس سابقه مرور شما، تبلیغات شخصی سازی شده را به شما ارائه می کند. اگر این شما را نگران می کند، در اینجا نحوه غیرفعال کردن آن یک بار برای همیشه آورده شده است.
گوگل از آنچه در وب جستجو میکنید تا اقلامی که در فروشگاهها میخرید، هر قدمی که آنلاین برمیدارید را ردیابی میکند. سپس الگوریتم گوگل از این داده ها برای نمایش تبلیغات مرتبط بر اساس اطلاعات جمع آوری شده در مورد انتخاب های شما استفاده می کند.
معمولاً تبلیغات مربوط به شما هستند و در واقع می توانند به شما در یافتن خدمات، محصول یا اطلاعات مناسب کمک کنند. با این حال، مواقعی وجود دارد که باعث می شود احساس ناامنی کنید.
اگر از دیدن تبلیغات شخصی سازی شده گوگل بر اساس سابقه مرور خود خسته شده اید، می توانید آنها را غیرفعال کنید. در این مقاله نگاهی به نحوه انجام آن خواهیم داشت.
نحوه غیرفعال کردن تبلیغات شخصی سازی شده گوگل
برای غیرفعال کردن تبلیغات شخصی سازی شده گوگل، مراحل زیر را دنبال کنید:
به صفحه حساب گوگل خود بروید.
به Data and privacy در نوار سمت چپ بروید.
در تنظیمات تبلیغات، روی Ad personalisation کلیک کنید.
در بخش «شخصیسازی آگهی»، کلید کنار « Ad Personalisation» را خاموش کنید.
غیرفعال کردن شخصی سازی تبلیغات در صفحه تنظیمات تبلیغات گوگل
هنگامی که کلید را خاموش می کنید، پنجره پاپ آپ زیر را مشاهده خواهید کرد که به شما هشدار می دهد با خاموش کردن این ویژگی، چه چیزی را از دست خواهید داد، از جمله از دست دادن گزینه افزایش ارتباط تبلیغات. اگر با از دست دادن این ویژگی ها مشکلی ندارید، روی خاموش کردن کلیک کنید.
گوگل تأیید میکند که تنظیمات شخصیسازی غیرفعال شده است، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا اعمال شود.
بهجای غیرفعال کردن تبلیغات شخصیشده گوگل، میتوانید تبلیغات مربوط به دستههای خاص را نیز در صفحه تنظیمات آگهی غیرفعال کنید.
غیرفعال کردن دسته بندی های فردی برای نمایش تبلیغات در صفحه تنظیمات تبلیغات گوگل
همه دستهها را مرور کنید، روی دستههایی که نمیخواهید تبلیغات در آنها ببینید کلیک کنید و روی خاموش کردن کلیک کنید. بنابراین، میتوانید تبلیغاتی را که میخواهید در گوگل و سایر سرویسهای آن ببینید، تنظیم کنید.
تبلیغات شخصی سازی شده گوگل را خاموش کنید
پیروی از مراحل بالا، شخصیسازی تبلیغات را غیرفعال میکند، اما این کار باعث نمیشود که تبلیغات به شما نشان داده شود. تبلیغات همچنان بر اساس چند عامل کلی است که از فعالیت شما ردیابی می شود. بنابراین، تصور نکنید که گوگل دیگر شما را ردیابی نخواهد کرد.
آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که در هر وب سایتی که بازدید می کنید مجدداً تبلیغاتی ظاهر شود؟ این هدف گذاری مجدد تبلیغات است که به طور مداوم شما را آزار می دهد. اگر از تبلیغات هدفمند خسته شده اید، راه هایی نیز برای متوقف کردن آنها وجود دارد.