شکایات مالیاتی الکترونیکی انجام می شود
معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور گفت: از تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال اعتراضاتی که از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی ثبت شوند، مورد رسیدگی قرار میگیرند.
به گزارش سایت طلا ، آقای محمدتقی پاکدامن گفت: در اجرای مفاد دستورالعمل اجرایی موضوع تبصره (۱) ماده (۲۳۸) اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم، مودیان محترم مالیاتی اعترضات خود به برگ تشخیص مالیات یا برگ اعلام نتیجه رسیدگی یا برگ مطالبه/ استرداد را باید از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی به نشانی www.my.tax.gov.ir ثبت نمایند تا بتوانند از امکان رسیدگی مجدد برخوردار شوند.
این اقدام به منظور تسهیل فرآیند ثبت اعتراض و تکریم ارباب رجوع و کاهش مراجعات حضوری انجام گرفته و اعتراضاتی که تا تاریخ هفدهم اردیبهشت، کمافی السابق از طریق پستی و یا به صورت حضوری به ادارات کل امور مالیاتی ارائه شده اند، نیز قابل رسیدگی مجدد است.
به گفته او اما از تاریخ هجدهم اردیبهشت امسال ، صرفا اعتراضاتی که از طریق درگاه ملی خدمات الکترونیک این سازمان ثبت شده باشند، مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.
جزئیات نحوه اعتراض به برگ تشخیص/ مطالبه/ استرداد مالیات بر اساس آخرین اصلاحات قانون مالیاتهای مستقیم در سایت اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.intamedia.ir بخش اطلاعیه ها، قابل دسترس است.