سایت خبری طلا

۵ موردی که رابطه عاشقانه تان را خراب می کند

منبع: yourtango


طبیعت انسانی و زیست شناسی تکاملی این گونه است که اکثریت قریب به اتفاق مردم خواهان یک رابطه صمیمی هستند.


طبیعت انسانی و زیست شناسی تکاملی این گونه است که اکثریت قریب به اتفاق مردم خواهان یک رابطه صمیمی هستند.

با این حال، حفظ این روابط آسان نیست. تقریباً 40 درصد ازدواجهای اول با شکست مواجه میشوند، در حالی که احتمال موفقیت ازدواجهای بعدی کمترنیزهست.

اعتماد

اعتماد برای حفظ صمیمیت در  روابط ، کاملا ضروری است. با این حال، یکی از سخت ترین چیزها برای به دست آوردن و نگه داشتن آن است. اعتماد طیف وسیعی از مالی تا اعتماد عاطفی را شامل می شود. اگر اعتماد از بین برود می تواند به روابط  شما آسیب بزند و شرایط بدی از سوء ظن و شک را، حتی در پیش پا افتاده ترین موقعیت ها ایجاد کند.

خیانت و حسادت

در حالی که اعتماد میتواند در بسیاری از جنبههای یک رابطه از بین برود، خیانت  میتواند سختترین آسیب باشد. از روابط عاطفی گرفته تا پیام ها. تقریباً نیمی از روابطی را که خیانت  در آن صورت گرفته، از بین میرود. حتی اگر تصمیم دارید خیانت را فراموش کنید و در کنار هم بمانید، بازسازی رابطه تان  بسیارسخت و از نظر احساسی ناممکن است. خیانت تجربه ویرانگری است، که اعتماد و صمیمیت را از بین می برد.

عدم تعادل

روابط نامتعادل بهویژه در میان زوجهای جوان و آنهایی که فرزند  یا والدین سالخورده دارند رایج است، اما ممکن است برای هر کسی اتفاق بیفتد. عدم تعادل زمانی رخ می دهد که یک یا هر دو شریک به جای اهمیت دادن به یکدیگر، به افراد دیگر یا موقعیت های دیگر اهمیت میدهند ورابطه شان را در اولویت قرار نمی دهند. فروکش کردن هیجانات اوایل روابط امری طبیعی است . با این حال، زمانی این مشکل ایجاد میشود  که یکی از شرکا احساس میکند که هیچوقت حرف هایش شنیده نمی شود یا بیارزش شده است.

 نا سازگاری

دو فرد مخالف با هم ممکن است جذب یکدیگر شوند، اما حفظ یک رابطه متضاد با هم بسیار دشوار است. سازگاری و تفاهم در برخی موارد برای داشتن یک رابطه خوب و طولانی مدت ضروری است.  با گذشت زمان، فقط سرسخت ترین زوج ها قادر به غلبه بر مشکلات این چنینی هستند.

رفتار توهین آمیز

هرگز نباید در هیچ رابطه ای سوء استفاده  و توهین را تحمل کرد. رفتارهایی مثل خشم، بی احترامی و توهین ممکن است به خودی خود پایان دهنده یک رابطه نباشند، اما تکرار این رفتارها می تواند شریک عاطفیتان را خسته کند. ناتوانی در کنترل خشم ، احترام نگذاشتن به افکار، عقاید و احساسات شریک زندگیتان می تواند اعتماد و صمیمیت را در رابطه تان از بین ببرد.

در حالی که این مشکلات رایج می تواند روابط را از بین ببرد، اما می توانند فرصتی برای بازگرداندن رابطه شما باشند. اگر شما و شریک زندگیتان با این مشکلات روبرو هستید، میتوانید با آگاهی با آنها روبرو شوید و آنها را حل کنید .