سایت خبری طلا

صعود قیمت طلا برای سومین روز متوالی

منبع: fxstreet


قیمت طلا که طی روز های ابتدایی این هفته افت شدیدی را تجربه کرده بود و به پایین ترین قیمت چند ماه اخیر خود رسیده بود، هم اکنون پس از سه روز صعود متوالی توانسته است برخی از سطوح بالای خود را بازپس بگیرد.


به گزارش سایت طلا، طی روز های ابتدایی هفته اخیر طلا به محدوده 1850 دلار افت کرده بود اما در ادامه توانست رشد خوبی را به نمایش گذاشته و هم اکنون کمی پایین تر از سطح 1900 دلاری در عدد 1893 دلار قرار دارد.

مهم ترین عاملی که باعث رشد شدید قیمت طلا طی روز گذشته و امروز شد را می توان فدرال رزرو دانست. بعد از ظهر روز گذشته جلسه فدرال رزرو به پایان رسید و این بانک بیشترین افزایش نرخ بهره از سال 2000 را اعمال کرد.

با این حال جروم پاول رئیس فدرال رزرو در جلسه مطبوعاتی خود اعلام کرد که این بانک افزایش 75 واحدی نرخ بهره را در نظر نگرفته و این موضوع باعث واکنش مثبت سرمایه گذاران و معامله گران فعال در بازار طلا شد.

علاوه بر این موضوع افزایش موارد ابتلا به کووید 19 در کشور چین و قرنطینه شهر های بزرگ این کشور باعث شده است به نگرانی ها درباره رشد اقتصاد جهانی دامن زده و از افزایش قیمت طلا حمایت کند.

هرچند باید توجه داشت که افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو باعث شد تا بازده اوراق قرضه دولتی افزایش یافته و ارزش دلار آمریکا بالاتر برود که به عنوان باد مخالف اصلی برای افزایش قیمت طلا به شمار می رود.

سرمایه گذاران در حال حاضر در انتظار منتشر شدن داده های اقتصادی ایالات متحده هستند که می تواند بر روی قیمت ها تاثیر زیادی گذاشته و مشخص خواهد کرد که آیا طلا این هفته را بالاتر از 1900 دلار به پایان خواهد رساند یا زیر این سطح کلیدی باقی خواهد ماند.