سایت خبری طلا

نظرسنجی: رشد احساسات صعودی در بازار طلا

منبع: kitco


در حالی که بازار طلا برای سومین هفته متوالی شاهد کاهش قیمت بود، نظرسنجی اخیر نشان می دهد که احساسات مثبت در میان سرمایه گذاران افزایش یافته است.


به گزارش سایت طلا، قیمت طلا در هفته گذشته برای سومین هفته متوالی کاهش یافت و در زیر 1900 دلار بسته شد. با این حال احساسات صعودی در میان تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرد بهبود یافته است.

همراه با اعلام سیاست های جدید فدرال رزرو و رد افزایش نرخ بهره به میزان 75 واحد پایه، سرمایه گذاران تمایل بیشتری به بازار طلا نشان می دهند. این در حالی است که هفته گذشته احساسات صعودی در میان سرمایه گذاران خرد به پایین ترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسیده بود.

با وجود اینکه افزایش ارزش شاخص دلار و همچنین افزایش بازده 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به عنوان باد مخالف برای طلا عمل می کند، تحلیلگران بر این باورند که طلا می تواند در روز های آینده صعودی شود.

فیلیپ استریبل، استراتژیست ارشد بازار در Blue Line Futures گفت: فدرال رزرو در انتهای مسیر تشدید سیاست های مالی خود قرار گرفته است اما بانک های مرکزی دیگر مانند بانک مرکزی ژاپن و اروپا اقدام مشخصی در برابر تورم انجام نداده اند و همین موضوع باعث تقویت دلار و ضعف طلا شده است.

آدریان دی، دیگر تحلیلگر بازار طلا نیز به نوسان در بازار های سهام اشاره کرد و گفت کاهش شاخص های بازار سهام می تواند باعث افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک دارایی امن شده و در ادامه قیمت ان را افزایش دهد.

این هفته 17 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی طلای کیتکو نیوز شرکت کردند. از میان شرکت کنندگان، شش تحلیلگر معادل 53 درصد، خواستار افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو شدند. در عین حال، چهار تحلیلگر معادل 35 درصد نسبت به طلا در کوتاه مدت نزولی بودند و دو تحلیلگر معادل 12 درصد نسبت به قیمت ها بی طرف بودند.

در همین حال، 1049 رای توسط سرمایه گذاران به دست آمد. از این تعداد، 637 نفر یا 61 درصد به دنبال افزایش قیمت طلا در هفته پیش رو بودند. 245 نفر دیگر یا 23 درصد معتقد بودند قیمت طلا کاهش می یابد و 162 رأی دهنده یا 16 درصد در کوتاه مدت بی طرف بودند.