افزایش قیمت طلا با وجود مانع قوی

ارزش دلار آمریکا طی روز های اخیر افزایش بسیار زیادی یافته است اما با این وجود قیمت طلا در برابر سقوط شدید مقاومت کرده است.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، ارزش شاخص دلار آمریکا به بالاترین سطح 20 سال اخیر خود در عدد 104 رسیده است اما با این حال طلا توانست خود را در محدوده 1883 دلار حفظ کند هرچند نتوانست بالاتر از 1900 دلار باقی بماند.

در روز جمعه داده های مربوط به مشاغل غیر کشاورزی ایالات متحده نیز منتشر شد که بر روی قیمت طلا تاثیر منفی گذاشت چراکه این داده ها نشان دهنده رشد مشاغل و همچنین افزایش دستمزد بود.

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی بازار در هفته گذشته جلسه کمیته فدرال رزرو بود. این بانک در جلسه هفته گذشته خود تصمیم گرفت که نرخ بهره را به میزان 50 واحد پایه افزایش دهد اما با این حال احتمال افزایش 75 واحدی را رد کرد.

این بانک همچنین اشاره کرد که قصد دارد نرخ بهره را تا پایان امسال به میزان 2.5 درصد افزایش دهد که همان نرخ بهره در سال 2018 و پیش از آغاز شیوع ویروس کرونا است.

پس از رد احتمال افزایش 75 واحدی نرخ بهره در هفته گذشته طلا ابتدا توانست تا بالای 1900 دلار صعود کند اما در ادامه توانست این سطح را نگه داشته و به زیر آن کاهش یافت.

کاهش شدید ارزش شاخص های بازار سهام جهانی از طرفی از افزایش قیمت طلا حمایت کرد و مانع از آن شد که این دارایی امن سقوط شدید تری را تجربه کند.

در حال حاضر چشم سرمایه گذاران و دیگر فعالان بازار طلا به داده های اقتصادی هفته پیش روی ایالات متحده است. در صورتی که این داده ها بهبود شرایط را نشان دهند، طلا ممکن است تا 1850 دلار نیز افت کند.