صعود قیمت طلا پس از افت های گذشته

طلا طی هفته گذشته افت بسیار شدیدی را شاهد بود و قیمت آن به شکل قابل توجهی کاهش یافت. با این حال روز گذشته و در ادامه آن امروز طلا توانست افزایش خوبی را تجربه کند.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا پس از رسیدن به پایین ترین سطح چند هفته اخیر خود در عدد 1851.80 دلار در روز دوشنبه توانست خود را بازیابی کرده و به شکل قابل توجهی افزایش یابد.

افزایش تقاضا برای دارایی های امن مانند فلزات گرانبها از جمله طلا و همچنین کاهش ارزش شاخص دلار مهم ترین عواملی بودند که باعث شدند قیمت این فلز گرانبها افزایش یابد.

طلا

هم اکنون سرمایه گذاران و دیگر فعالان بازار در انتظار انتشار داده های شاخص هزینه مصرف کنندگان هستند که فردا منتشر خواهد شد و تورم ایالات متحده را نشان می دهد.

پیش بینی ها حاکی از آن است که نرخ تورم آمریکا از ۸.۵ به ۸.۱ درصد کاهش خواهد یافت و این موضوع باعث تضعیف دلار آمریکا و بهبود احساسات در بازار طلا شده است.

از منظر فنی قیمت طلا پس از برخورد با پایین ترین قیمت هفته گذشته خود در عدد ۱۸۵۰ دلار، افزایش یافت و هم اکنون در عدد ۱۸۶۰ دلار قرار دارد.

پیش بینی می شود طلا در نقطه ۱۸۷۱ دلار که نشان دهنده میانگین حرکت ۲۱ روزه آن است؛ با مقاومت مواجه شود. عبور از این سطح می تواند بار دیگر امید ها برای بازگشت به بالای ۱۹۰۰ دلار را زنده کند.

قیمت طلا