طلا به پایین ترین قیمت 3 ماه گذشته خود سقوط کرد

قیمت طلا که در صبح روز گذشته توانسته بود رشد خوبی را از خود نشان دهد، در ادامه روز کاهش بسیار شدیدی یافت و به پایین ترین قیمت سه ماه اخیر افت کرد.

خبر را برای من بخوان

به گزارش سایت طلا، طلا در روز گذشته با افت بسیار شدیدی مواجه شد و قیمت آن به پایین ترین سطح سه ماه اخیر خود در کانال 1930 دلار سقوط کرد اما با این حال امروز در صدد جبران افت قیمت روز گذشته خود برآمده است.

امروز قرار است داده های مربوط به تورم ایالات منتشر شود که تاثیر بسیاری بر روی بازار طلا خواهد گذاشت. پیش بینی ها حاکی از کاهش تورم ایالات متحده از 8.5 درصد در ماه مارس به 8.1 درصد در ماه آپریل است.

در صورتی که این پیش بینی ها صحیح باشد قیمت طلا می تواند رشد خوبی را تجربه کند. با این حال در صورتی که نرخ تورم افزایش یابد ما با یک فدرال رزرو تهاجمی تر رو به رو خواهیم شد که ممکن است نرخ بهره را تا 75 واحد پایه نیز افزایش دهد.

افزایش شدید نرخ بهره نیز باعث افزایش ارزش شاخص دلار و همچنین بازده خزانه داری آمریکا می شود که به عنوان باد مخالف اصلی برای فلزات گرانبها از جمله طلا در نظر گرفته می شود.

از منظر فنی، طی روند نزولی فروشندگان به بسته شدن روزانه قیمت طلا زیر 200-DMA در 1836 دلار نیاز دارند تا فروش به سمت پایین ترین قیمت 10 فوریه یعنی 1822 دلار افزایش یابد.

ادامه یافتن روند نزولی می تواند قیمت آن را به حمایت بعدی خود در نقطه 1800 دلار برساند و در صورتی که قیمت طلا کاهش بیشتری بیابد، در نقطه 1769 دلار پشتیبانی خواهد شد.

اگر طلا بتواند روند نزولی خود را معکوس کند، ابتدا لازم است تا بالاتر از DMA-200 در 1836 دلار تثبیت گردد. عبور از این نقطه طلا را به سمت پایین ترین قیمت چند هفته گذشته در 1850 دلار سوق خواهد داد.

اگر قیمت طلا بتواند خود را بالاتر از 1850 دلار تثبیت کند، خریدارن در راه رساندن آن به عدد 1900 دلار مقاومت 1865 دلاری را پیش روی خود دارند که باید آن را پشت سر بگذارند.