اولین فروشگاه فیزیکی متا به تازگی افتتاح شده است. این فروشگاه دارای فضایی در حدود ۱۳۹.۳ متر مربع است و در حال حاضر سه دستگاه Quest 2، Portal و Ray-Ban Stories را ارائه میدهد.
به گزارش فرارو، Quest 2 یک هدست VR متا است که تا کنون فروش آن از ۱۰ میلیون دستگاه فراتر رفته است. پرتال یک دستگاه تماس تصویری است که کاربران میتوانند با استفاده از آن قابلیت تماس تصویری خود را با کارکنان فروشگاه آزمایش کنند. Ray-Ban Stories نیز عینکهای هوشمندی هستند که عکس و فیلم میگیرند و در پلتفرمهای اجتماعی به اشتراک میگذارند.
پس از اینکه زاکربرگ توسعه کامل متاورس را اعلام کرد، این شرکت عزم خود را برای توسعه VR (واقعیت مجازی) جزم کرد. افتتاح فروشگاه فیزیکی متا به این منظور است که مشتریان بیشتری بتوانند محصولات واقعیت مجازی این شرکت را تجربه کنند. "مارتین گیلیارد" رئیس فروشگاه متا، میگوید: «این فروشگاه به گونهای طراحی شده است که به مصرفکنندگان اجازه دهد محصولات متا را امتحان کنند. کاربران باید برای درک بیشتر محصولات، آنها را تجربه کنند.»
این فروشگاه محیطهای مختلفی را برای تقلید از محیط واقعی کاربران ایجاد کرده است؛ بنابراین این شرکت میتواند بازخورد واقعی تری از کاربران برای بهبودهای بعدی دریافت کند. متا اولین فروشگاه فیزیکی خود را در یک خیابان شلوغ افتتاح نکرد، بلکه طبقه پایین دفتر Reality Labs را انتخاب کرد. این شرکت اولین شرکتی نیست که یک فروشگاه خرده فروشی فیزیکی VR افتتاح میکند. یک برند چینی به نام Pico نیز در حال حاضر فروشگاههای فیزیکی زیادی افتتاح کرده است.
متا چند روز پیش اولین پایگاه متاورس XR را در آسیا افتتاح کرد. این پایگاه در تایوان است و بحثهای سیاست XR و مبادلات صنعتی را ترویج میکند. XR یک اصطلاح کلی برای VR، AR و MR است و تمام ویژگیهای این دستگاهها را شامل میشود.